حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی :

امام خمینی(ره) باقیامش علیه ظلمتها؛بعثت انبیا وامامت اوصیا رادرخاطره ها زنده کرد

مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) در جزیره بوموسی برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۳۷۴۷۸
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی درجمع بسیجیان ومسئولین شهرستان بوموسی گفت:یکی از برترین چهره هایی که تاریخ بشریت به خود دیده ، شخصیت متعالی امام خمینی (ره ) اسـت . او بـا قیامش علیه ظلمتها، بعثت انبیا و امامت اوصیا را در خاطره ها زنده کرد. با پایمردی آن یگانه دوران انقلابی به وجود آمد که ((اعجاز قرن )) نامیده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازحسنی با اشاره به صحبت های رهبری فرمودند:شنیدن وصف امام و شرح اندیشه های جاودانه آن یگانه دوران دلنشین است ، اما وقتی خلف صالح او، مقام معظم رهبری که سالها در جوار وی زیسته و درس امامت و رهبری آموخته و در فراز و نشیب های مبارزه و پیروزی نظام اسلامی از نزدیک ترین یاران و شاگردان مخلص و شایسته امام بوده ، لطافت و شیرینی دیگری دارد.

 

وی در ادامه  افزود :ایـن انـقـلاب بـی نـام خـمـیـنی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست ، الحق شخصیت آن عزیز یـگـانـه ، شـخـصـیـتـی دسـت نیافتنی و جایگاه والای انسانی او جایگاهی دور از تصور و اساطیرگونه بود. او آن نخستین بود که دومین نداشت .

حجت الاسلام حسنی ،شخصیت جامع امام در مـیـان رهـبـران سـیـاسـی جـهان تا به امروز، کمتر شخصیتی به جامعیت امام خمینی (ره ) بـروز نـمـوده اسـت . شـخـصـیـت استثنایی و اسطوره ای که توانست از یک جمع پریشان و پـراکـنـده ، یـک امـت مـتـحـد بـسـازد و بـزرگ ترین انقلاب قرن را بر پا کند. و باز به دلیـل هـمـیـن جامعیت اش بود که میلیون ها نفر، به استقبالش رفتند، صدها هزار نفر جان و مالشان را فدای راهش نمودند و میلیون ها نفر در تشییع جنازه اش ، او را بدرقه کردند.
وی یاد آورشد :مـقـام مـعـظـم رهـبـری بـه حـق مـعـتـقـد اسـت حـضـرت امـام خـمـیـنـی (ره ) هـمـه خـصـال نـفـیس و کمیاب را که مجموعه آن در قرن ها به ندرت ممکن است در انسان بزرگی جمع شود همه را با هم داشت و با این ویژگی ها بود که توانست تخت فرعون های زمانه را بلرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن سازد و جهان اسلام را به حرکت درآورد و بـه انـسـان هـا بـفهماند که انسان کامل شدن ، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن ، افسانه نیست .

حسنی درپایان گفت:شـخـصیت امام دارای ابعاد گوناگون بود و هرازگاهی بُعدی از ابعاد وجود او نمایان می شـد. مـقـام معظم رهبری عظمت کار امام را به ارتباط ایشان با خدا و تهذیب نفس می داند که هـمـه دشـمـنـان داخـلی و خـارجـی او نـیـز ایـن ویـژگـی را قبول داشتند

ارسال نظرات
آخرین اخبار