دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت :

باید به سمت تغییر فرهنگ های غلط رایج رفت

حجت الاسلام فرخی گفت:علیرغم اهمیت این دو واجب الهی در روایات و بیانات متعدد رهبری, به دلیل اجرا نشدن امربه معروف ونهی از منکر آسیب های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و این هشداری برای همه ماست.
کد خبر: ۹۴۳۷۷۸۶
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های استان مرکزی به منظور تشریح رویکرد های ستاد و تبیین قرارگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.


حجت الاسلام  مصطفی فرخی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به کارکرد و عظمت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امام باقر علیه السلام می فرماید امر به معروف راه واضح و اصلی انبیا الهی و راه روشن بندگان صالح خداست و همه ارزش ها با امر به معروف احیا می شود.


وی گفت: در فرمایش امام باقر علیه السلام همه فروع دین در جای خود اثر گذاری دارند اما همه به واسطه امر به معروف و نهی از منکر احیا می شود، راه ها امن، کسب ها حلال، زمین اباد، حقوق مردم به آنها برگردانده و از دشمنان انتقام گرفته شده و کارها در پناه امر به معروف صلاح می یابند.


وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام که می فرمایند همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر، قطره ای در مقابل دریاست؛ گفت: متاسفانه سیستم تبلیغی به صورتی شکل گرفته که در انجام پایه واساس فرائض که امر به معروف ونهی ازمنکراست حساسیتی نیست!
 
وی گفت: علیرغم اهمیت این دو واجب الهی در روایات و بیانات متعدد رهبری, به دلیل اجرا نشدن امربه معروف ونهی از منکر آسیب های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و این هشداری برای همه ماست.


حجت الاسلام فرخی افزود: ما باید به سمت تغییرفرهنگ های غلط رایج برویم که این امر مهم نیازمند تبلیغ ، کار رسانه ای ، اجرای قانون و تعیین متولی می باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی به اهداف، برنامه ها و اقدامات این ستاد در خصوص عفاف و حجاب به خصوص قرارگاه 21 تیر اشاره کرد و از صاحب نظران و دغدغه مندان دعوت کرد ضمن مطالعه طرح و ارائه نظرات، این ستاد را در انجام وظایف خود یاری نمایند.

ارسال نظرات