خبرهای داغ:
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با گزارش خود عملاً از رژیم صهیونیستی طرفداری کرد و بعد از مشاوره با این رژیم این اقدام را انجام داد.
کد خبر: ۹۴۳۷۸۷۶
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

رضا میرابیان سفیر سابق ایران در کویت، در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی، و گزارش گروسی درباره شفاف نبودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و درباره نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در رابطه با این موضع گیر‌ی ها گفت: این اقدام یک اقدام بسیار خصمانه و تبعیض آمیز است. متاسفانه گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیش از برقراری این اجلاس به اسرائیل رفت و با رژیم صهیونیستی مشورت کرد و این در واقع نقض بی طرفی آژانس را به رخ کشید و نشان داد که وی نه بی طرف است و نه می‌تواند ادعای بی طرفی بکند و با این کار خود عملاً از رژیم صهیونیستی طرفداری کرد و بعد از مشاوره با این رژیم این اقدام را انجام داد.

 

وی ادامه داد: در رابطه با خود قطعنامه، آن چیزی که برآورد می‌شود، قطعنامه الزام آور نخواهد بود و صرفاً درخواست همکاری از جمهوری اسلامی ایران دارد که جمهوری اسلامی ایران قبلاً هم بیشترین همکاری را در بین اعضا با آژانس داشته و بیشترین نظارت‌ها را از طرف آژانس داشته است. شاید هیچ کشوری در دنیا به اندازه‌ای که جمهوری اسلامی ایران با آژانس همکاری و همراهی داشته، همکاری نداشته است.

 

میرابیان در رابطه با دلیل اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی بر علیه ایران، گفت: به نظر می‌رسد که این یک نوع فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران هست تا به مذاکرات و خواسته‌های آمریکایی‌ها تن بدهد. جمهوری اسلامی هم اعلام کرده تا زمانی که خواسته‌هایش در مذاکرات تأمین نشود، حاضر به پذیرش ادامه خواسته‌های طرف مقابل نخواهد بود. بنابراین آن چیزی که مسلم است این اقدام در راستای فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران خواهد بود اما نتیجه، آن چیزی نیست که آن‌ها می‌خواهند.

ارسال نظرات