خبرهای داغ:
برای اولین بار به صورت استانی؛

نخستین جایزه ادبی خرمشهر برگزار می‌شود

نخستین جایزه ادبی خرمشهر به همت حوزه هنری خوزستان برای اولین بار به صورت استانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۷۹۰۸
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

فردین کوراوند از برگزاری نخستین جایزه ادبی خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: این رویداد به همت حوزه هنری خوزستان برای اولین بار به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد استانی با موضوعات آزادسازی خرمشهر، ایثار مردم خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس، شهدای شاخص خرمشهر، نقش تاریخ، جغرافیا و آداب و فرهنگ بومی مردم خرمشهر در مقاومت، نقش مقاومت مردمی و مسجد جامع نماد مقاومت و هر آنچه بازتاب دهنده بزرگی و عظمت آزدگی و پایداری خرمشهر برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری جایزه ادبی خرمشهر را ترویج و اعتلای فرهنگ و ادبیات پایداری و ایجاد بستری برای کشف و معرفی استعدادهای هنری و تجلیل از شخصیت‌های مهم ادبی و فرهنگی اعلام کرد.

دبیر نخستین جشنواره جایزه ادبی خرمشهر با اشاره به اینکه این رویداد در قالب‌های شعر، داستان، روایت ادبی برگزار می‌شود توضیح داد: هر هنرمند، می‌تواند با ارسال حداکثر سه اثر خود در هر رشته، در بخش رقابتی جشنواره شرکت کرده و همچنین می‌تواند آثار خود را در هر رشته (شعر، داستان کوتاه، روایت ادبی) به صورت جداگانه به دبیرخانه ارسال کند.

وی بیان کرد: در این رویداد قطعات ادبی کوتاه، متن و گزارش‌ و مصاحبه‌های رسانه‌ای که ارزش ادبی داشته باشد و هر متن ادبی در هر اندازه‌ای می‌تواند شرکت کند و قصد داریم هر ساله بسته‎‌ای از تولیدات ادبی داشته باشیم که برای خرمشهر و به نام خرمشهر اتفاق می‌افتد.

دبیر نخستین جشنواره جایزه ادبی خرمشهر با اشاره به اینکه این رویداد به صورت رقابتی برگزار می‌شود گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان مرداد به آدرس الکترونیکی hhadabiat@gmail.com یا به شماره ۰۹۰۱۶۶۵۵۹۶۵ ارسال کنند.

وی افزود: در این رویداد ادبی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حوزه هنری خوزستان مشارکت دارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها