خبرهای داغ:
نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بوستان های میثاق، جزیره و سبحانی اهواز محل قبور مطهر شهدای گمنام هستند که احداث یادمان در این بوستان ها با تصویب شورا عملیاتی شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۰۳۳
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵

حجت الله زارع زاده روز چهارشنبه در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز واقع در صحن علنی این شورا افزود: قبور مطهر شهدای گمنام در تعدادی از پارک ها و بوستان های شهر اهواز وجود دارد که در سال های گذشته نسبت به احداث یادمان برای این قبور مطهر اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: بوستان شهید سبحانی در بلوار قدس واقع در منطقه ششم، بوستان میثاق در منطقه چهارم و بوستان جزیره واقع درمنطقه ۲ شهرداری از جمله پارک هایی هستند که معطر به قبور شهدای گمنام هستند که باید یادمانی در شان این شهدای عزیز بر روی این قبور مطهر بنا شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تصویب طرح احداث یادمان شهدا در بوستان های اهواز افزود: با تصویب این طرح در شورا، شهرداری اهواز مکلف شده است که این یادمان ها را حداکثر تا ۶ ماه آینده با اولویت یادمان شهدای بوستان های میثاق و شهید سبحانی طراحی و اجرا کند.

زارع زاده ادامه داد: با توجه به تعیین ردیف بودجه احداث یادمان شهدا در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز انتظار می رود احداث این یادمان ها با سرعت عملیاتی شود.

جریمه سازمان های شهرداری به دلیل عدم اشراف به قانون

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت بهره گیری از مشاوران مالیاتی برای مدیران و سازمان های شهرداری گفت: سازمان های امورمالیاتی در سال های گذشته جرایمی بابت مالیات و ارزش افزوده برای شهرداری و سازمان های وابسته به آن لحاظ کردند.

علی مدد هاشم پور افزود: با توجه به اینکه طبق تبصره ۷ ماده ۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده شهرداری وسازمان های آن معاف از این جرایم هستند، بهره گیری از مشاوران امورمالیاتی می تواند در استفاده از این معافیت ها و تخفیف ها به کمک شهرداری بیاید تا هزینه های ناشی از این جرایم بر شهرداری تحمیل نشود.

وی ادامه داد: چهار سازمان وابسته به شهرداری اهواز از جمله سازمان های پسماند، موتوری، عمرانی و زیباسازی شهرداری بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد ریال بابت مالیات و ارزش افزوده جریمه شدند که شورای شهر به دنبال مکلف کردن شهرداری برای به کارگیری مشاوران مالیاتی برای بهره گیری از ظرفیت های قانونی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها