آیت الله رئیسی در جمع اقشار مختلف مردم استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد ، پایبندی آنها به ولایت را ستود و گفت: بنای جدی داریم دست جریان مافیا در هر بخشی را قطع کنیم.
کد خبر: ۹۴۳۸۱۷۶
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در بیست و چهارمین سفر استانی خود در بام ایران چهارمحال و بختیاری حضور یافت و پس از برنامه های مختلف عصر امروز در جمع اقشار مختلف مردم و گروه های جهادی با تبریک د هه کرامت و میلاد حضرت امام رضا علیه السلام، شهیدان را جلوه کریمان دانست.

رئیس جمهوری تصریح کرد: شهیدان قبل از شهادت به مقام کرامت رسیده اند. اینکه می گویند کرامت به معنی بخشش است، یکی از جلوه های کرامت بخشش است. انسان گاهی با مال، گاهی با آبرو و گاهی جان می بخشد.

رئیسی ادامه داد: 2500 شهید استان چهارمحال و بختیاری از دلایل و گواه های صدق این استان به پایبندی ارزش های انقلاب و کرامت است.

وی، 10هزار شهید جامعه عشایری را مصداق فرمایش حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) دانست که فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند و تقدیم 7هزار جانباز و ایثارگر در استان چهارمحال و بختیاری را سرمایه های بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد.

رئیس جمهوری، رشادت، سلحشوری و ایستادگی و مقاومت را از ویژگی های عشایر غیور و مردم لر و بختیاری عنوان کرد و با اشاره به تلاش 40ساله معاندین برای جداکردن عشایر از ولایت، اظهار کرد: این مردم برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند. ایجاد امید در دل دوستداران انقلاب و ایجاد یأس و ناامیدی در دل بدخواهان از ویژگی های مردم این استان است.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب برای مردم، تأکید کرد: کسی می تواند برای مردم دلسوزی کند که دلسوز مردم، با مردم، از مردم و در مردم است .

وی خاطرنشان کرد: عشایر ما دغدغه مردم را دارند که در هرجای کشور تولید می کنند. دیروز خودشان و بچه هایشان می رفتند جبهه و امروز هم در سنگر تولید هستند.

رئیس جمهوری گفت: شناخت دقیق و داشتن بصیرت، شناخت راه و راهبر و شناخت شاخص‌های مسیر از ویژگی‌های بارز این خطه است، معاندین در این 40 سال مردم غیور لر و بختیاری را آزمودند اما دیدند که این‌ها پایبند به انقلاب هستند و برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند.

آیت الله رئیسی گفت: برخی با پول دشمن در ناز و نعمت هستند که مردم این‌ها را خوب می‌شناسند، دلسوزان در جای جای کشور در جایگاه یک انسان مولد و تولیدکننده هستند، زن و مرد عشایر، لر و بختیاری و ترک و فارس دغدغه مردم را دارند که امروز می‌دانند سنگر مبارزه با دشمن تولید است.

وی افزود: دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفته باشد و به صنعت پیشرفته هسته‌ای، نظامی، خودرو سازی و غیره دست پیدا کند اما در این جنگ اراده‌ها ملت ایران به دنبال پیشرفت است و ادامه خواهد داشت، در این 40 سال دشمن نمی‌خواست و ما می‌خواهیم قطعا ملت ایران فرهنگ "ما می‌توانیم" دارد.

رئیس جمهوری ادامه داد: دشمن فکر نمی‌کرد ملت ایران در منطقه پیروز شود اما شد، با این همه تحریم حتی فکر نمی‌کردند ملت ایران مستقل باشد و در جایگاه برتر قرار گیرد اما دقیقا مستقل شدیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه ملت ایران متوقف نمی‌شود اظهار داشت: مگر چندبار لازم است سخن حق ملت ایران نشنیده گرفته شود، سخن ایران جدی است و هرگز از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند. ملت ایران متوقف نمی‌شود و هرگز توسعه کشور به لبخند و اخم بیگانگان متوقف نمی‌شود.

 وی گفت: مردم چهارمحال و بختیاری با بصیرت هستند قطعا تمام تلاش می‌شود تا به وعده‌ها عمل شود، بنای ما در گام‌های اقتصادی بر اجرای عدالت بوده و تصمیم دولت قطع کردن دست رانتخواران و مفسدان است، هرگز در اقدامات خود از هیچکس هراسی نداریم و هر کجا در بخش‌های اداری مافیا باشد آنها را از بین می‌بریم.

رئیس جمهور بیان داشت: تمامی برنامه‌ریزی‌ها در جهت کاهش مشکلات از زندگی مردم است، در این کشور در دوران کرونا روزی 700 خانواده داغدار می‌شد اما امروز شرایط متفاوت شده است. تراز تجاری کشور نشان از موفقیت دارد و تمامی شاخص‌ها نشانگر آینده روشن برای اقتصاد کشور است.

آیت الله رئیسی گفت: مدیران حزب‌الهی و انقلابی آینده روشن را رقم می‌زنند و باید هر کجا مدیر ناکارآمد وجود دارد به حاشیه رانده شود که قطعا ما با هیچ کس عقد اخوت جز به دین و عدالت نبستیم و هرکس ناشایسته باشد حق مدیریت ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا به‌کارگیری افراد بومی استان‌ها در اداره‌ها اولویت دارند، امروز باید به جوانان میدان داد و آنها را باور داشت که قطعا گره‌ها به دست جوانان گشوده می‌شود.

ارسال نظرات