یادداشت/

نگاهی به توصیه‌های تبیینی رهبر معظم انقلاب

ساری-هفت توصیه ارزشمند که هفت محور اصلی جهاد تبیین اند، در اصل هفت تهاجم کلیدی دشمن در جنگ شناختی اند.
کد خبر: ۹۴۳۸۴۴۴
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،هادی ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما- توصیه‌های تبیینی مقام معظم رهبری در فراز پایانی سخنان داهیانه مراسم سی و سومین سالروز ارتحال امام عظیم الشأن، آنچنان مهم و عمیق اند که هرگز نباید با عادی انگاری، مورد کم توجهی واقع شوند.

هفت توصیه ارزشمند که هفت محور اصلی جهاد تبیین اند، در اصل هفت تهاجم کلیدی دشمن در جنگ شناختی اند که در استراتژی تقابلی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی، هفت خاکریز تعیین کننده برای حفظ دستاورد‌های ۴۳ ساله ایست که پای آن خون‌ها ریخته شده و خون دل‌ها خورده شده است.

*تقابل جدی با هویت زدایی از انقلاب و جلوگیری از تحریف حقایق آن، شاید ملموس‌ترین و محسوس‌ترین تقلای دشمن در قالب جنگ نرم است که طی آن با استفاده از ابزار فریب و افراد خودی فریب خورده و یا خودی‌های سابق، محسوب شده و بی تردید می‌توان هدف غائی دشمن را تغییر زوایای نگاه به مسائل مهم، تغییر باورها، تغییر ذائقه ها، تغییر سنگرها، تغییر عادتها، تغییر مبانی محاسبات و حتی تغییر قضاوت‌ها دانست که طی آن با رقیق سازی شناختها، انقلاب اسلامی و به تبع آن جمهوری اسلامی را از هویت اصیل خود محروم کرده و هویت ساختگی و تصنعی غیرانقلابی، غیر علوی، غیر حسینی و غیرصاحب الزمانی را بر آن تحمیل و یا تلقین می‌کند که در آن نه از اسلام ناب محمدی خبری خواهد بود و نه از مواضع استکبارستیز و صهیونیسم ستیز امام راحل!

*جلوگیری از تحریف امام راحل و کمرنگ کردن یاد ایشان  

تحریف امام خطر بسیار بزرگی است که دقیقا” از لحظه ارتحال آغاز شده و این روز‌ها همچنان در حال اوج گیری است.
امام انقلابی و ظلم ستیز، امام قاطع و استکبار ستیز را انکار کردن و توجه عمومی را به مهربانی امام جلب کردن، توطئه‌ای برای ناپسند جلوه دادن مواضع همیشگی انقلاب در ایستادگی و مقاومت و تقابل جدی با متجاوزان و زورگویان عالم است.
هرگونه یکسویه نگری و تک پردازی به امام عزیز که منجر به برداشت‌های ناقص و حتی ذهنیت منفی نسبت به مواضع انقلابی و حکیمانه مقام معظم رهبری شود، بخشی از تحریف امام و در اصل گامی به سمت کمرنگ کردن حضور امام عزیز در جامعه است.

*جلوگیری از نفوذ ارتجاع

ارتجاع به معنای رجوع و اعلام گرایش به طاغوت و طاغوتیانی که ملت ما با انقلاب اسلامی و تقدیم هزاران شهید از آن‌ها گذر کرد و مملکت را از لوث وجودشان پاک کرد، یکی از مذموم‌ترین جریانات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی است که متأسفانه به بهانه اعتراض به سختی معیشتی امروز و بزک کردن چهره پلید رژیم ستمشاهی و نیز گریم متفاوت از چهره جنایتکار و شیطان بزرگ قرن، سودای بازگرداندن کشور به عصر وابستگی و ذلت و حاکمیت طواغیت را در سر می‌پرورانند.

*جلوگیری از بن بست نمایی

دقیقا از سال‌های اول پیروزی تا کنون همواره دشمنان ما در تکاپوی القای ناامیدی و تداعی به بن بست رسیدن جمهوری اسلامی و جور کردن بساط تسلیم در برابر باج خواهی‌های پایان ناپذیر غرب اند و این روز‌ها پادو‌های آن‌ها هم در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره بر همین طبل می‌کوبند تا در اصل برای برون رفت از بن بست‌های چندین ساله خودشان، گشایشی ایجاد کنند، اما با سوءاستفاده از اوضاع کنونی، ابن روز‌ها خیلی فعالتر شده و در تکاپوی تبدیل برخی از مطالبات صنفی مردم، به جنبش‌ها و اعتراضات سیاسی اند و ما باید در جهاد تبیین سنگرنشینی همگانی را در دستور کار قرار دهیم.

*افشای دروغ و جنگ روانی دشمن

دشمن همواره دروغ می‌زند، خبر می‌سازد، شایعه می‌پراکند، یک کلاغ، چهل کلاغ می‌کند، سیاه نمایی و بزرگ نمایی می‌کند، از کاه کوه درست کرده و با تلفیق راست و دروغ، دنبال هدف خویش است و در اصل با خام‌بودن افکار عمومی، با روح‌و روان مردم بازی می‌کند و …
ما موظف به افشای دست‌های چدنی پنهان شده در دستکش‌های مخملین هستیم تا از رسانه‌های مدرنیته، جوخ‌های مرگ برای ما طراحی نشود!

*بهره گیری از ایمان مردم برای تولید عمل صالح

سرود سلام فرمانده، چراغی بود که خدا برای ما وشن کرد تا ما را متوجه سرمایه عظیم ایمانی مردم نماید که ما نسبت به این استعداد عظیم که مقدمه تکمیل کردن پروژه بزرگ ایران قوی است، غفلت نورزیم!
موج سواری دشمن از مطالبات صنفی مردم نباید حواس ما را پرت کند.

*قدرشناسی از مسئولین انقلابی در برابر تخریب‌ها

جو سنگین مسموم امروز علیه مسئولین انقلابی نظام و ناتوان جلوه دادن آن‌ها شبیه سال‌های اولیه انقلاب و مظلومیت چهره‌های خدوم مانند شهید بهشتی و شهید رجایی است، فلذا ما نباید از قدرشناسی نسبت به، ولی نعمتان جامعه غفلت ورزیم.
تقدیر از خادمان موجب تقویت جریان خدمت رسانی به مردم و رسیدگی به اوضاع مردم خواهد شد و این نهضت مقدسی است که باید فراگیر شود.
در پایان بر توسعه هوشیاری و تعمیق بصیرت‌ها تأکید دارم تا خدای ناکرده قربانی شبیخون رسانه‌ای دشمنان خویش نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها