خبرهای داغ:
همدان-رئیس کل دادگستری استان همدان موضوع راه‌اندازی مجتمع قضایی کاهش آسیب‌های اجتماعی یک اولویت اصلی دانست و گفت: در اولین فرصت باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان زمینه‌ تشکیل مجتمع فراهم شود.
کد خبر: ۹۴۳۸۴۷۴
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا عدالت‌خواه در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با موضوع راه‌اندازی مجتمع قضایی کاهش آسیب‌های اجتماعی ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و تقدیر از اقدامات اثرگذار بنیاد صیانت از خانواده استان همدان، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب و خون شهدا توا‌نسته‌ایم جایگاه مناسبی برای خدمت به مردم داشته باشیم و به دلیل داشتن این نعمت، در مقابل مسائل اجتماعی و مشکلات مردم مسئول هستیم و در فردای قیامت از اشخاصی که قصور کنند بازخواست خواهند شد.

وی ادامه داد: وظایف هریک از ما تنها اجرای بخشنامه‌های سازمانی نیست بلکه برخی تکالیف دینی و انسانی بر عهده ما است که نسبت به آن مسئول هستیم، اما باید به صورت جهادی و تنها برای رضای خدا و رضایتمندی مردم برای انجام آن اقدام کنیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اجرای متعدد طرح‌های ابتکاری در دادگستری استان در راستای کاهش میزان ورودی دعاوی به مجموعه قضایی و کنترل آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد: کمیته‌های مصلحین در استان در قالب طرح شمیم رضوی با استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان و ائمه جماعات در امامزاده‌ها و مساجد سطح استان تشکیل شده که اجرای این طرح باعث پیشگیری از طرح هزاران پرونده در استان و عدم وصول مبلغی بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان جزای نقدی از مردم گردیده است.

وی در ادامه از نجات و رهایی ۱۸ محکوم به قصاص نفس در سال ۱۴۰۰ با تلاش مجموعه قضایی استان خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از قتل‌های صورت گرفته هیجانی، آنی و احساسی بوده و دادگستری استان همدان نیز از دی ماه سال گذشته با تشکیل کارگروه‌ها اخذ رضایت از اولیایی دم پرونده‌های قصاص نفس با دیدار‌های چهره به چهره با اولیاء دم به دنبال اخذ رضایت از آن‌ها هستند که در همین مدت کوتاه موفق به اخذ اعلام گذشت ۱۰ نفر از محکومین قصاص نفس از خانواده‌های اولیاء دم گردیدند.

عدالت‌خواه با بیان اینکه مشکلات ناشی از جرائم افراد مجرم و حرفه‌ای باید با اقدامات فرهنگی و آشنایی، انس با معارف دینی و مذهبی برطرف شود، اظهار کرد: همه این افراد فرزندان این کشور هستند و همه آنان مستعد تحول هستند در همین راستا به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان تکلیف گردیده تا کارگاه‌های تربیتی با عنوان کارگاه‌های آموزشی-توجیهی برای مستعدین تحول برگزار کنند.

وی موضوع راه‌اندازی مجتمع قضایی کاهش آسیب‌های اجتماعی یک اولویت اصلی دانست و بیان کرد: در اولین فرصت باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان و با همکاری سایر دستگاه‌ها همچون شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری و... زمینه تشکیل مجتمع فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات