خبرهای داغ:

آغاز همایش سالانه و نمایشگاه تخصصی مدیریت کشاورزی و دامپروری شاهرود

شاهرود_این همایش با رویکرد چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشاورزی و دامپروری شرق استان به همت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود شروع به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۳۸۶۳۳
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

آغاز همایش سالانه و نمایشگاه تخصصی مدیریت کشاورزی و دامپروری شاهرودعباسعلی نهاردانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در این همایش سخنرانان ملی و استانی به تشریح سند توسعه و الگوی کشت استان سمنان و شهرستان شاهرود، آینده پژوهی در کشاورزی و راهکار‌های افزایش راندمان محصولات استراتژیک (غلات و علوفه)، سرمازدگی در محصولات باغی، زراعی و راهکارها، جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در توسعه بخش کشاورزی، تغییر الگوی پرورش دام سبک و سنگین در جهت بهبود و افزایش راندمان تولید، راهکار‌های بهینه سازی مصرف آب با توجه به شرایط منطقه، گردشگری کشاورزی، راهکار‌های تولید محصول سالم، کشت قراردادی، گیاهان دارویی (کشت و فراوری)، بکارگیری پسماند‌های کشاورزی و صنعتی در تغذیه دام با تمرکز بر وضعیت استان سمنان خواهند پرداخت.
او افزود: در این همایش دوروزه برنامه‌های اجرایی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری، تاسیس مدرسه کسب و کار و کارآفرینی کشاورزی، تهیه. تدوین کتاب سبز کشاورزی استان سمنان، باشگاه خدمات رفاهی آموزشی کشاورز و دامپروری و سازمان فروش کالا و خدمات کشاورزی و حمایت از صادرات کالا‌های کشاورزی نیز انجام خواهد شد.
نهاردانی گفت: این همایش با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه صنعتی و سایر دستگاه‌های مسئول و بخش خصوصی برگزار شده و نمایشگاه تخصصی کشاورزی نیز در حاشیه این همایش برپا شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها