خبرهای داغ:

تشیع در زمان امام رضا (ع) در ایران تثبیت شد

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: مأمون به دست خودش کاری کرد که بزرگترین موقعیت برای امام رضا (ع) ایجاد شود و تشییع ایران ریشه در سه سال حضور امام رضا در ایران دارد.
کد خبر: ۹۴۳۸۶۹۸
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

تشییع در زمان امام رضا (ع) در ایران تثبیت شدبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم جشن میلاد امام رضا علیه السلام در مسجد امام رضا علیه السلام شاهرود با بیان قسمتی از سیره امام رضا (ع)، اظهار کرد: مأمون به دست خودش کاری کرد که بزرگترین موقعیت برای امام رضا (ع) ایجاد شود و تشییع ایران ریشه در سه سال حضور امام رضا در ایران دارد نه عصر صفویه که گسترش آن بود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به روایتی در کتاب اختصاص شیخ مفید از امام رضا (ع) به نقل از عبدالعظیم حسنی افزود: امام می‌فرماید، عبدالعظیم به دوستان ما سلام برسان و بگو هشت کار را انجام و دو کار را انجام ندهند.
او ادامه داد: اول مراقب باشید شیطان بر شما راه پیدا نکند، راست گفتار باشید، امانت‌دار باشید، بی خودی حرف نزنید و سکوت کنید، جایی که فایده ندارد جدل نکنید، با هم روابط عاطفی داشته باشند و اگر این کار‌ها کنید به من نزدیک می‌شوید.
امینی خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) در ادامه حدیث تاکید می‌فرماید یکدیگر را با زبان و نگاه خود پاره پاره نکنید و قسم می‌خورم به جان خودم، کسی که دوستان من را به خشم بیاورد از خدا می‌خواهم در دنیا بدترین گرفتاری را به او دهد و در آخرت از زیانکاران باشد.
در این مراسم که با حضور مجمع ذاکرین اهل بیت علیهم السلام شهرستان برگزار شد، ذاکران اهل بیت علیهم السلام به مولودی خوانی پرداخته و پرچم متبرک بارگاه حضرت رضا علیه السلام نیز با حضور خادمان رضوی گرداننده شد.
این مراسم که با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر برگزار شد به همت هیأت امنا و پایگاه‌های بسیج عاشورا و ساجده و کانون خادمیاران رضوی این مسجد برپا گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها