انعقاد تفاهم نامه در خصوص احیای ۱۰۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال ما بین بسیج سازندگی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم صبح امروز (یکشنبه) برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۳۸۷۱۱
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، احیای طرح‌های نیمه تعطیل و اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی کشور دو برنامه مهم و اساسی بسیج سازندگی، دولت سیزدهم و نهاد‌های انقلابی برای بازگرداندن سرمایه عظیم راکد به چرخه اقتصادی کشور می‌باشد که در همین راستا انعقاد تفاهم نامه در خصوص احیای ۱۰۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال ما بین بسیج سازندگی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم صبح امروز (یکشنبه) برگزار گردید.

سردار زهرایی در خصوص طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه و ایجاد زنجیره ارزش در اقتصاد مقاومتی با همکاری دولت سیزدهم، گفت: سازمان بسیج سازندگی به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی بعنوان تسهیل گر نه تصدی گر در خدمت مردم و محرومین است و نیز با کمک حلقه‌های میانی از جمله گروه‌های جهادی، بسیجیان بعنوان مثال در کلینیک‌های تخصصی بین مردم ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه در اجرای کار این سازمان قرار دارد.

مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد: مردم پایه کردن فعالیت‌های دولتی در زمینه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی با شبکه‌ای از ۱۶۰ هزار رده‌های پایگاه مقاومت بسیج، گروه‌های جهادی، صندوق‌های قرض الحسنه و همه تشکل‌های مردمی که به بسیج وصل هستند، در حال انجام است و نمونه‌ای از فعالیت این رده‌ها وجود هزار واحد صنعتی در سطح خرد و کلان می‌باشد.

سردار زهرایی عنوان کرد: تسهیل گری و مانع زدایی در تشکیلات سازمان موجود است و به خصوص آنجایی که با تسهیل گری و با همراه دولت انجام می‌شود،  یک امید آفرینی در سایر مردم ایجاد می‌گردد تا این امید به چرخه تولید و اشتغال منجر گردد؛ به خصوص در زنجیره ارزش دراقتصاد مقاومتی بین کارگاه‌های خرد و خانگی این امید باعث رونق می‌شود.

مخبر در مراسم انعقاد تفاهم نامه احیای ۱۰۰۰ واحد اقتصادی راکد و نیمه فعال احیا شده با اشاره به اینکه در کشور‌های پیشرفته ۸۰ درصد سرمایه گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها بر روی مشاغل خانگی و خرد و کوچک انجام می‌شود، افزود: احیا و بازگرداندن ۱۰۰۰ طرح راکد و نیمه فعال به چرخه اقتصادی کشور با سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی و اشتغال زایی بیش از ۸ هزار نفری انجام می‌گیرد و اگر به دنبال احیای این واحد‌ها بجز از مسیر طرح نهضت احیای واحد‌های اقتصادی در دولت سیزدهم بودیم حداقل سه سال زمان نیاز بود تا همین واحد‌ها به چرخه اقتصادی کشور بازگردند.

معاون اول رییس جمهور در خصوص احیای واحد‌های صنعتی از تمامی نهاد‌های انقلابی و غیردولتی همانند سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خواست تا با کمک به دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی، از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های خود استفاده کنند  تا در مراحل بعدی این نهضت، واحد‌های بیشتری را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند.  

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود، اشتغال زایی را یکی از اولویت‌های اصلی دولت و همچنین از وعده‌های مهم رئیس جمهور و توقعات مردم از دولت برشمرد و گفت: دولت به دنبال ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور است تا حرکتی در جهت احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد صنعتی ایجاد کند و با کمک مردم برای رسیدن به این هدف گام بلندی بردارد.

ارسال نظرات