ساجدی فر گفت: بانوان باید نسل جوان را به سمتی هدایت کنند که آموخته باشند با ناامنی این مملکت و منطقه توسعه پیدا نمیکند دلسوزتراز ما برای خودمان وجود ندارد و خودمان باید مملکتمان رابسازیم .
کد خبر: ۹۴۳۸۹۱۸
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، معاون فرهنگی نیروی زمینی سپاه در همایش بانوی نخبه سیستانی و بلوچستانی که ظهر امروز در سالن جلسات پارک علم و فناوری در زاهدان برگزار شد، یکی از افتخارات نظام مقدس جهموری اسلامی ایران را برگزاری همایش های وحدت آفرین بانوان در سیستان وبلوچستان دانست . گفت:  دشمنان در فتنه گری هایشان قبل از سال 1357 سعی داشتند تا بانوان ایرانی خانه نشین شوند اما اکنون مشاهده می کنیم که بانوان از گنج خانه ها به بطن جامعه آمده و در فرصه های مختلف نقش آفرین اند و حضور خواهران شیعه و سنی کار آفرین شاهد این مدعاست.

ساجدی فر با اشاره به این مطلب که هنرآفرینی بانوان نخبه استان و مشارکت آنها در تامین معیشت و تقویت اقتصاد خانوار همیشه در کنار مردان بوده، اما بیش‌تر به شکل خانگی بوده و کمتر در عرصه‌های اجتماعی بوجود آمده است، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی این نگاه ها توسعه پیدا کرده و ما امروز شاهد فعالیت و حضور بسیار پررنگ بانوان در عرصه های اجتماعی هستیم که برپایی نمایشگاه توانمندیهای بانوان استان نشان دهنده ی رشد و بالندگی بانوان سیستان و بلوچستان است که باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم.

مسئول فرهنگی نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه قدمت صنایع این خطه به قبل از میلاد مسیح برمیگردد که اکنون هم این صنعت حفظ شده و صاحبان این مهارت بانوان سیستانی و بلوچستانی هستند؛ تاکید کرد: در طول تاریخ این هنر در این استان نهادینه بوده و همیشه لباس‌های بانوان این استان از نظر زیبایی، لطافت، طراحی و هنر دستی که بر رویش نقش زده و طراحی کردند درکل کشور زبانزد و افتخار آفرین بوده و جزو گران‌ قیمت ترین البسه محسوب می‌شوند.

ساجدی فر یادآور شد: بانوان سیستانی و بلوچستانی تنها در عرصه هنر و اقتصاد خلاصه نمی شوند، حماسه آفرینی های تاریخی را در سیستان و بلوچستان داشتیم که از ابر بانوان هم در اشعار فردوسی نام برده شده، مانند بانلی خواهر میرچاکر قهرمان اسطوره ای که در جنگ با دهلی هنرآفرینی ها،  کردند، از آن تاریخ تا به دفاع مقدس بانوان سیستانی و بلوچستانی؛دست گلهایی تقدیم به کرخه و دجله دادند و نقش ارزنده ای هم در طول تاریخ ایفا کردند.

وی گفت: در عرصه اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی از مباهات و افتخارات است که اولین سفیر بانو از این استان است، بانو حمیرا ریگی که فرماندار قصرقند بودند و نماینده ملت و معرف انقلاب ما بانوی سیستانی وبلوچستانی است که این یک افتخار است یا معلم فداکاری که در دنیا چهارم شدند.

ساجدی فر بیان داشت: نگاهی که در سالیان گذشته به این منطقه داشتند متاسفانه با فتنه گری دشمنان رقم خورده بود هرکس که لباسش از زانویش بلند بود حتما تروریست است! اما خدا را شکر که برکت خون شهدا و حماسه آفرینی هایی که طول این سال‌ها به حمایت مردم سیستان و بلوچستان و سپاه
پاسداران در منطقه شکل گرفته این نگاه تغییر کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما نتوانیم نگاه امنیتی را نسبت به این منطقه اصلاح کنیم و تبدیل به یک نگاه فرهنگی و گردشگری کنیم نمی توانیم امیدوار باشیم که منطقه رشد پیدا کرده و در این مسئله سهم بانوان سهم پررنگی است باید به سمتی برویم که هرکس یاد سیستان و بلوچستان افتاد، این منطقه را به اسم منطقه گردشگری بشناسد ما تنها مشکل شناخت صعنت گردشگری را در این استان نداریم بلکه استان زیبا و سرسبز کردستان هم با همین نگاه امنیتی که به منطقه حاکم شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانوان باید نسل جوان را به سمتی هدایت کنند که آموخته باشند با ناامنی این مملکت و منطقه توسعه پیدا نمیکند دلسوزتراز ما برای خودمان وجود ندارد و خودمان باید مملکتمان رابسازیم .

ارسال نظرات