فرزاد مخلص الائمه گفت: جانمایی غلط و جهت باد و توپوگرافی منطقه باعث شده است که جمعیتی حدود ۸۵۰ هزار نفر متأثر از مازوت‌سوزی این مجموعه صنعتی شوند،
کد خبر: ۹۴۳۸۹۴۱
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جریان بازدید از نیروگاه حرارتی شازند با حضور دکتر حائری معاون وزیر نیرو در امور برق، گفت: خواستار تسهیل امور برای سرمایه‌گذاری در این عرصه هستیم و اگر این توسعه صورت نگیرد، با افزایش مصرف در سال‌های آتی، چالش‌ها جدی‌تر خواهد شد.


دکتر مخلص الائمه با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت بسیار خوبی برای احداث نیروگاه خورشیدی در اختیار دارد، گفت: عملیات اجرایی ساخت بزرگترین سایت نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان محلات در نوروز 1401 آغاز شد که این پروژه به تنهایی 10 درصد ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور را افزایش می‌دهد.


مخلص الائمه با تأکيد بر اینکه توسعه صنعت نیروگاهی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تأمین 4 هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در کشور هدف‌گذاری شده است که سهم استان مرکزی از این برنامه 700 مگاوات است که ساختگاهها در این راستا تعیین شده است.


استاندار مرکزی با اشاره به آلایندگی نیروگاه شازند به ویژه در فصل سرد سال، گفت: جانمایی غلط و جهت باد و توپوگرافی منطقه باعث شده است که جمعیتی حدود ۸۵۰ هزار نفر متأثر از مازوت‌سوزی این مجموعه صنعتی شوند، راه حل فوری بهبود این شرایط ممانعت از مازوت‌سوزی و همچنین در مواقع اضطرار، کاهش سولفور مازوت در پالایشگاه شازند است که در این راستا از شرکت‌هایی دعوت به همکاری شده است، اما با توجه به اینکه این مشکل، در واقع مشکل وزارت نیرو است، باید این وزارتخانه نیز به مسئله ورود کند.


وی در خصوص طرح توسعه نیروگاه شازند، افزود: مخالفتی با طرح توسعه نیروگاهی در استان وجود ندارد مشروط بر اینکه شبهات مربوط به آلایندگی این واحد صنعتی به صورت کامل رفع شود.


استاندار مرکزی با اشاره به قرار گرفتن در فصل گرما و لزوم مدیریت مصرف برق، گفت: استان مرکزی، قطب صنعتی است و صنایع این استان مصرف‌کنندگان بزرگ برق هستند و مدیریت مصرف برق چالش‌هایی را برای صنایع ایجاد کرده است.


وی افزود: تلاش بر این است تا با برنامه ریزی صورت گرفته و مشارکت همگانی در امر صرفه جویی برق شاهد قطع برق در بخش خانگی نباشیم که این موضوع به نحوه مدیریت مصرف برق خانگی و تجاری نیز بستگی دارد.

ارسال نظرات