خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: حضور و فعالیت فعالان فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف مسئولیت متولیان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید حمایت خود را از این مجموعه‌ها بیشتر کنند تا سال به سال شاهد رشد آنها باشیم.
کد خبر: ۹۴۳۹۱۲۶
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

محمد شهباز گهروئی رئیس حوزه هنری خوزستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: حدود دو سال و نیم از شیوع کرونا می‌گذرد و این بیماری آسیب جدی به حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری وارد کرد.

وی افزود: حوزه فرهنگ و هنر به شدت مخاطب‌ محور است و نیاز به توجه و حضور مخاطب دارد که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا شاهد تعطیلی و نیمه‌تعطیلی سالن‌های سینما، تئاتر، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری بودیم و همین امر یک رکود را در این حوزه‌ها ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش کرونا باید خود را برای بازیابی شرایط آماده کنیم لذا برای تحقق این امر متولیان و مدیران و همچنین تولیدکنندگان و مخاطبان اختیاج به زمان دارند تا بتوانند به شرایط قبل بازگردانند.

شهبازگهروئی با بیان اینکه در این راستا متولیان امر باید برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری برنامه‌ریزی داشته باشند و تلاش خود را افزون‌تر کنند ادامه داد: مردم هنوز به خاطر شرایط کرونا نسبت به حضور در اماکنی همچون نمایشگاه‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر و ... دغدغه دارند اما ما باید انقدر بر اجرای این‌گونه برنامه‌ها اصرار کنیم تا فضا برای حضور عموم مهیا شود و دوباره اوضاع به شرایط طبیعی قبل بازگردد و شاهد استقبال مخاطبان باشیم.

وی با اشاره به اینکه استقبال از نمایشگاه کتاب و قرآن خوب بوده که بخشی از آن به خاطر فعالیت رسانه‌ها و تولید محتوایی است که اتفاق افتاده عنوان کرد: خوشبختانه فعالان فرهنگی بخشی از بار نمایشگاه را به دست گرفتند و بسیار خوب و قوی ظاهر شدند و به لحاظ کمی و کیفی، تنوع خوبی را در مجموعه‌های استان شاهد بودیم.

رئیس حوزه هنری خوزستان یاد آور شد: این حضور و فعالیت فعالان فرهنگی و هنری مسئولیت متولیان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید حمایت خود را از این مجموعه‌ها بیشتر کنند تا سال به سال شاهد رشد آنها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها