خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی عنوان کرد: امروز جامعه نیازمند احیای فرهنگ فداکاری و ایثار است. در خوبی ها از یکدیگر سبقت بگیریم و مبادا در دنیاطلبی و دنیا پرستی از هم سبقت بگیریم. 
کد خبر: ۹۴۳۹۲۶۰
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین در آئین اختتامیه راهیان نور بیان کرد: وقتی که امام ما در فتح المبین فرمودند من دست و بازوی رزمندگان اسلام را می بوسم که دست خدا بالای ان است و بر این موضع افتخار می کنم، نشان دهنده این امر مهم است که امام، یک عارف است. ایت الله جوادی بیان کرد؛ امام وقتی این جمله را فرمودند معنایش این است که امام دست خدا را در دستان رزمندگان اسلام دیده و در واقع دست خدا را بوسیده است.

 

وی با اشاره به دومین تاثیر سفر معنوی راهیان نور گفت: مطلب دوم زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و فداکاری است. امروز جامعه نیازمند احیای فرهنگ فداکاری و ایثار است. در خوبی ها از یکدیگر سبقت بگیریم و مبادا در دنیاطلبی و دنیا پرستی از هم سبقت بگیریم. 

 

آیت اله عابدینی با اشاره به تقویت سرمایه انسجام اجتماعی و همدل شدن اظهار کرد: مصادیق زیادی برای همدلی وجود دارد که سفر اربعین با مهر حسینی، رضوی و علوی و همان عطر و لذت در رفاقت های سفر راهیان نور است. همچنین در اصل دفاع مقدس نیز رزمندگان باهم رفیق و همدل بودند و این رفاقت و همدلی هرگز فراموش نخواهد شد.

 

وی اضافه کرد: تقویت روح امید و اعتماد به نفس از دیگر تاثیرات سفر راهیان نور است. زمانی به دشمن بعثی با ایستادگی هایمان دستور توقف دادیم و حالا آن تبدیل شده به اینکه الان به اسراییل فرمان می دهیم که چه کار بکند و چه نکند طوری که جلوی چشم اسراییل نفتکش ها برای مردم لبنان بنزین منتقل می کنند و سید حسن نصرالله می گوید این کشتی ها به منزله خاک لبنان است، و صهیونیست ها می فهمند که خاک لبنان است و نباید هیچ غلطی بکنند و اینها برکات جبهه های جنگ و رزمندگان است. 

 

آیت اله عابدینی با اشاره به مولفه دشمن شناسی تصریح کرد: آن زمان که بعثی ها به ما حمله کردند از هر سلاحی حتی شیمیایی استفاده کردند و انهایی که از دموکراسی حرف می زنند کجا بودند تا کشتار مردم مظلوم ما به دست دشمن بعثی را ببینند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها