«شی جین پینگ» گفت: کشورش آماده توسعه همکاری های دوجانبه و پایدار با روسیه است.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۷۶
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، شی جین پینگ رئیس جمهور چین امروز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفت که کشورش آماده توسعه همکاری‌های دوجانبه و پایدار با روسیه است.

تلویزیون رسمی چین به نقل از رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که پکن آماده همکاری با طرف روسی برای تضمین توسعه پایدار و بلندمدت همکاری‌های تجاری دوجانبه است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت خوب توسعه روابط پکن - مسکو با وجود حوادث جاری در جهان، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری میلادی، علی رغم تغییرات در عرصه بین المللی و بی ثباتی در جهان، روابط چین و روسیه شتاب خوبی از توسعه را حفظ کرده است.

رئیس جمهور چین همچنین از آمادگی خود برای کمک به روسیه در مسائل مربوط به امنیت ملی به پوتین اطمینان داد و گفت: چین آماده همکاری راهبردی نزدیک با فدراسیون روسیه با هدف حمایت متقابل با در نظر گرفتن منافع اصلی هر دو طرف به لحاظ حاکمیت ملی و امنیت است.

شیء جین پینگ در ادامه این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: همه طرف‌های درگیر در بحران اوکراین باید نگرش مسئولانه داشته باشند و راهکار صحیح را برای حل این بحران تقویت کنند. چین نیز آماده است به نقش سازنده خود در این خصوص ادامه دهد.

رئیس جمهور چین در پایان گفت: پکن با در نظر گرفتن حقایق و واقعیات تاریخی، موضع مستقلی در قبال مسئله اوکراین اتخاذ می‌کند. ما فعالانه به حفظ صلح در سراسر جهان کمک می‌کنیم و به همین ترتیب، از نظم اقتصادی باثبات در جهان دفاع می‌کنیم.

این گفتگوی تلفنی در حالی انجام می‌شود که نیروهای مسلح روسیه از ۲۴ فوریه به انجام عملیات نظامی ویژه برای دفاع از منطقه دونباس در جنوب شرقی اوکراین ادامه می‌دهند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همیشه تأیید می‌کند که روسیه قصد اشغال اراضی اوکراین را ندارد و هدف این عملیات، حفاظت از افرادی است که به مدت هشت سال مورد آزار و اذیت و نسل‌کشی رژیم کیف بوده‌اند.

ارسال نظرات