فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت:در بحث نقش مهندسی استان مرکزی به آمار بیش از ۱۲۰ پروژه بزرگ مثل پل خیبر که به دست صنعتگران استان ساخته‌شده بود.
کد خبر: ۹۴۳۹۳۷۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

به گزارش زاری بسیج استان مرکزی، سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در دومین اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در اراک گفت: از سال ۹۳ تصمیم گرفتیم نقش استان مرکزی را در دفاع مقدس تبیین کنیم و برای این منظور بیش از ۱۱ کارگروه تشکیل شد که یکی از این کارگروه‌ها کارگروه آمار بود و پس از ۵ سال ۲۳ جلد فرهنگنامه شهدا تدوین شد و به آمار بیش از ۷۲۰۰ شهید، بیش از ۷۰ هزار رزمنده و ۳۴۰۰ جانباز و ۸۰۰ آزاده رسیدیم.

وی ادامه داد: در بحث نقش مهندسی استان مرکزی به آمار بیش از ۱۲۰ پروژه بزرگ مثل پل خیبر که به دست صنعتگران استان ساخته‌شده بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: اولین‌های بسیاری همچون اولین شهید خلبان، اولین شهید نیروی دریایی و اولین شهید مشروطه متعلق به استان مرکزی هستند.

وی تصریح کرد: بعد از ۵ سال مطالعه و پژوهش در مرحله اجرا ۱۶ اجلاسیه برای کلیه اقشار و دو همایش بزرگ ذیل کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برگزار شد.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: حاصل کنگره میلیون‌ها سند است و بیش از ۱۶۰ جلد کتاب است که فقط ۲۳ جلد آن فرهنگ نامه شهداست.

فرمانده سپاه روح الله با تأکید بر اینکه اقداماتی بسیاری به برکت کنگره در سطح استان انجام‌گرفته است افزود: ساخت و بازسازی ۱۵۰۰ مسکن محرومین بنام شهدا، صدها پروژه محرومیت‌زدایی ازجمله لایروبی قنات و کانال‌کشی برای فعالیت‌های کشاورزی و تهیه ۱۷۰۰ سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند ازجمله اقدامات است.

کریمی خاطرنشان کرد: در دیدار اعضای برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی با رهبر انقلاب آقا تأکید داشتند که این کار باید ادامه پیدا کند که گام دوم فعالیت‌های کنگره هم‌زمان با گام دوم انقلاب و در راستای جهاد تبیین آغاز شد و تدوام خواهد یافت.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم تأسیس کانون قرآنی کربلایی کاظم ساروقی است که با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت قرآنی در دستور کار قرار دارد همچنین اردوهای هفت‌اقلیم باهدف سیره شناسی امام و انقلاب ازجمله برنامه‌هایی است که تا قبل شیوع کرونا بیش از ۳۷۰۰ نفر در این برنامه شرکت کردند.

فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی اظهار داشت: بیش از ۶۰ هزار دانشجو در استان مرکزی دو واحد درسی خود را در موزه دفاع مقدس می‌گذرانند که ازجمله سرفصل‌های مهم آن بازخوانی جریان نفاق و تبیین جریان ما می‌توانیم است.

کریمی همچنین گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس ازجمله موضوعات مهم در دست اقدام است که بدین منظور کارگروه‌های تخصصی در سراسر استان مرکزی شکل‌گرفته و دستاورد گران‌سنگی است که ماندگار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری مجدداً اجلاسیه های دوم  ذیل کنگره شهدای استان مرکزی آغازشده افزود: اولین اجلاسیه تحت عنوان اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی و طلبه استان برگزار شد و پس از آن اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در حال برگزاری است همچنین سومین اجلاسیه مربوط به بانوان و جامعه زنان است که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات