خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری عنوان کرد:

برخی سیاست‌گذاری‌های ملی، مانع کسب و کار هستند/لزوم افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری در خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: برخی از سیاست گذاری هایی که در سطح ملی انجام می شود، مانع کسب و کار در خوزستان است.
کد خبر: ۹۴۳۹۳۸۸
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

آقا رضا فتوحی در نشست معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با صنعتگران خوزستان که امروز، ۲۶خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید انگیزه سرمایه گذاری در خوزستان افزایش یابد. سرمایه گذار علاوه بر اینکه به دنبال خدمت است به دنبال منافع نیز است و از این رو باید انگیزه سرمایه گذاری در خوزستان بالا برده شود.

وی افزود: کارگروه ویژه ای مختص استان خوزستان در سطح ملی و یا با اختیارات سطح ملی در استان تشکیل شود تا روند کار و خدمات رسانی به بخش تولید و همچنین بهبود فضای سرمایه گذاری را به صورت مستمر در خوزستان بررسی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: برخی از سیاست گذاری هایی که در سطح ملی انجام می شود، مانع کسب و کار در خوزستان است.

فتوحی ادامه داد: حذف تعرفه ماشین آلات صنایع بزرگ و کوچک یکی دیگر از مواردی است که باید برای خوزستان در سطح ملی به صورت ویژه دیده شود. واردات ماشین آلات کارخانه ها با واردات کالای لوکس و کولر و... متفاوت است و یک مجموعه با واردات ماشین آلات به دنبال فراهم کردن بستری برای تولید است.

وی افزود: توقف تولید باعث ضعف اقتصاد می شود و از این رو مشکلاتی برای بخش های مختلف به وجود می آید. از وزارت صمت انتظار داریم خوزستان به صورت ویژه دیده شود و در این زمینه به بهبود شرایط تولید در استان کمک شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به برخی از مشکلاتی که بانک ها برای تولید به وجود می آورند، گفت: برخی از این مشکلات باید در سطح کشور حل شوند. بانک های عامل باید در جهت کمک به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی همکاری کنند و توجه ویژه ای داشته باشند.

فتوحی عنوان کرد: شهرک های صنعتی خوزستان با ۳۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند. باید به زیرساخت های شهرک های صنعتی استان کمک شود تا شاهد افزایش فعالیت ها در شهرک های صنعتی استان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار