خبرهای داغ:
برنامه چهارشنبه‌های طلایی، برنامه‌ای ویژه در راستای فرهنگ سازی در موضوع عفاف و حجاب است که توسط ناحیه ثارالله شیراز بعنوان الگو برگزیده، و به سراسر نواحی سپاه استان تعمیم داده شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۳۹۶
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

سرگرد پاسدار ابوذر خوبیاری معاون اجتماعی سپاه ثارالله(ع) شیراز در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: برنامه چهارشنبه‌های طلایی، برنامه‌ای ویژه در راستای فرهنگ سازی در موضوع عفاف و حجاب است که توسط ناحیه ثارالله شیراز بعنوان الگو برگزیده، و به سراسر نواحی سپاه استان تعمیم داده شد.

به گفته وی، در این برنامه از خواهران بسیجی فعال و آموزش دیده در حوزه امربه معروف و نهی از منکر استفاده می شود و در ایستگاههای مختلف سطح شهر و محدوده استحفاظی، مجتمع تجاری، پارکها و بوستانها، و ایستگاههای مترو مشغول به فعالیت می شوند و با دادن هدیه وسایل و روسری و شیرینی، افراد را به خیر دعوت می کنند و در واقع همان چیزی است که در قرآن به آن اشاره شده و بیان شده که گروهی می بایست مردم را به خیر دعوت کنند وامر به معروف و نهی از منکر کنند .

خوبیاری با تاکید بر مقوله مهم و واجب امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این دو فریضه الهی به قدری که هستند که احادیث زیادی در خصوص این موضوع وجود دارد از جمله :سخن زیبای مولای متقیان حضرت علی علیه السلام که می فرمایند :در امر به معروف و نهی از منکر نه عجل کسی زودتر می رسد نه روزی کسی بریده می شود،ودر قرآن ۲۹بار کلمه امر به معروف و نهی از منکر آمده است که اگر بخواهیم به برخی از آنها اشاره کنیم ،در سوره آل عمران آیه ۱۱۰و۱۰۴ در قرآن اشاره شده است .
وی افزود: در اصل هشتم قانون اساسی کشور به امر مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده و در سال ۹۴ هم قانون جدید حمایت از آمران به معروف وناهیان ازمنکر تصویب شد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها