خبرهای داغ:
شاهرود_ فرماندار ویژه شاهرود، استمرار بکارگیری تجربیات خوب فنون تخصصی تدریس مجازی را خواستار و بر تعامل و هم افزایی فرمانداری و دیگر دستگاه‌های موثر، برای حل مشکلات کمبود فضای آموزشی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۳۹۳۹۸
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

استمرار تجربیات تدریس مجازی/هم افزایی دستگاه‌ها در حل مشکلات کمبود فضای آموزشیبه گزارش خبرنگار بسیج، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش، رئیس شورای اسلامی شهر، معاونین پشتیبانی، آموزشی و پرورشی و دیگر اعضا در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
سیدمحمد موسوی دبیر شورای آموزش و پرورش محور‌های اصلی این نشست را فرآیند اجرای فرآیند ثبت نام دانش آموزان، گزارش عملکرد اخیر آموزش و پرورش و حوزه سواد آموزی و تشریح پروژه‌های خیرساز شهرستان برشمرد.
او شروع فرآیند ثبت نام دانش آموزان را ۱۸ خردادماه اعلام نمود و اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به برگزاری جلسات متعدد ستاد ثبت نام در راستای تبیین شیوه نامه و آماده سازی مدیران، مراحل اجرایی به خوبی پیش می‌رود و مشکل خاصی وجود ندارد.
موسوی چالش و دغدغه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان را کمبود شدید نیروی انسانی دانست و با توجه به افزایش سالانه حدود ۷۰۰ نفر در جمعیت دانش آموزی از احتمال افزایش مدارس دو نوبته در سال تحصیلی آتی خبر داد.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود درخشش معلمان شاهرود در جلوه‌های ویژه معلمی را نقطه عطف عملکرد ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان برشمرد و تصریح کرد: سه معلم شاهرودی در جمع پنج‌معلم نمونه استان قرار گرفتند و تنها معلم نمونه کشوری استان سمنان نیز از معلمان فرهیخته این شهرستان است.
او ساخت آموزشگاه ۱۲ کلاسه توسط خیر نیک اندیش حاج موسی عضدی و واگذاری یک ملک باارزش به صورت قرارداد صلح به آموزش و پرورش توسط ایشان، دو پروژه خیری در شهرک بهارستان و شهرک بهشتی توسط بانو برناک خیر خوش نام شهرستان و بازسازی مدرسه مغان توسط خیرین وارسته این روستا، رااز عملکرد درخشان خیرین دانست و در ادامه بر لزوم تامین اعتبار از سوی سازمان نوسازی برای پروژه‌های نیمه تمامی که سهم خیر در آن‌ها به طور کامل پرداخت گردیده، تاکید شد.
ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و رییس شورای آموزش و پرورش نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در نهاد تعلیم و تربیت شهرستان و حوزه سوادآموزی بر لزوم سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان برای ایجاد تغییر در برنامه‌های آموزشی و تربیتی تاکید و تصریح کرد: این تغییر تابع صد در صد مصوبات وزارت متبوع نخواهد بود و باید در راستای ایجاد انگیزه و افزایش علاقه مندی دانش آموزان به علم آموزی صورت پذیرد.
او در ادامه، استمرار بکارگیری تجربیات خوب فنون تخصصی تدریس مجازی را خواستار شد و بر تعامل و هم افزایی فرمانداری و دیگر دستگاه‌های موثر، برای حل مشکلات کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش تاکید کرد.
در این نشست ربابه یاورپناه رئیس اداره سوادآموزی گزارشی مصور از عملکرد حوزه سوادآموزی در بخش‌های سواد پایه و طرح تحولی سواد و زندگی ارائه نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها