مدیرعامل آبفای منطقه6 تهران :

گذر از تنش آبی، نیازمند شیوه های نو در مدیریت منابع و مصارف است

مدیرعامل آبفای منطقه6 تهران گفت: برای گذر از تنش آبی و مواجه نشدن با بحران آب، نیازمند راهکارها و شیوه های نو و جدید در مدیریت منابع و مصارف هستیم.
کد خبر: ۹۴۳۹۴۴۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱

حسن حقیقی این مطلب را در نخستین نشست بررسی عملکردها و تبیین برنامه ها و اهداف شرکت در سال1401، که عصر روز گذشته با حضور معاونان، مدیران، روئسای قسمت ها و ادارات و کارشناسان مسئول بخش های مختلف برگزار شد؛ بیان کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص بارش ها و کاهش نزولات آسمانی که در یکی، دو سال اخیر در کشور رخ داده، ما با شرایط سخت و شکننده ای از لحاظ منابع آبی در مناطق کم باران از جمله تهران مواجه هستیم. باید همه پای کار بیاییم و دست در دست هم، تلاش کنیم تا از این بحران پیش رو به سلامت عبور کنیم.

وی در ادامه گفت: ما چنین وضعیتی را در سال های گذشته، همچون سال 1380 نیز تجربه کردیم که حتی به جیره بندی آب منجر شد؛ اما نتیجه خوبی از اقدامات آن روزها در زمینه مدیریت منابع و مصارف که بیشتر فنی بود حاصل نشد؛ چرا که نشان داد قطع آب مشترکین در ساعت های جیره بندی، حتی مصرف آب و هدر رفت آن را بیشتر کرده است و افزون بر آن، موجب افزایش حوادث در شبکه تامین و توزیع شده است.

حقیقی افزود: از آن روزها بیش از بیست سال گذشته و شرایط و ویژگی های اجتماعی، فرهنگی و ... این روزها با تغییرات زیادی روبه رو شده است؛ از همین رو با مدل و راهکارهای آن سال ها نمی توان با مشکلات امروزی برخورد کرد و باید با راهکارها و شیوه های جدید مدیریت تامین و توزیع ، منابع آبی و مصارف مشترکان را مدیریت کرد؛ ضمن آنکه مدیریت کلان اجرایی کشور نیز به دلیل شرایط خاص کشور در پی این نیست که بحث آب بر مسایل و مشکلات مردم و کشور اضافه شود.

وی در ادامه به اقدامات و عملکرد مجموعه شرکت در سال های اخیر به ویژه از زمان شروع اپیدمی کرونا و پس از آن، از جمله برنامه ریزی و اجرای طرح حذف قبض های کاغذی به عنوان نخستین شرکت در سطح آبفای استان تهران و نتایج بسیار خوب و ارزنده آن در زمینه حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های چاپ و توزیع قبوض اشاره کرد و گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و تعطیلات سراسری در کشور در سالهای اخیر، بیش از 70 تا 80 درصد همکاران ما بدون تعطیلی و به صورت شبانه روزی به خدمت رسانی به مردم مشغول بودند و حجم کارها و فعالیت های انجام شده سال های اخیر در سطح منطقه بی سابقه بوده است.

حسن حقیقی اجرای پروژه بزرگ ملی آبرسانی به مرکز بازپروری سروش با بیش از 12 کیلومتر لوله گذاری و اتصال این مرکز به شبکه توزیع آب تهران، استقرار و در مدار بهره برداری قراردادن چهار مخزن آب اضطراری در سطح منطقه، راه اندازی و تجهیز کارگاه برق و نوسازی و تجهیز تمامی خودروهای سنگین و ماشین‌آلات شرکت را از دیگر اقدامات و فعالیت های ارزشمند شرکت در سال گذشته برشمرد و از زحمات و تلاش های مجموعه کارکنان شرکت در انجام و پیشبرد برنامه ها و دستیابی به اهداف شرکت قدردانی کرد.

مدیرعامل آبفای منطقه6تهران در پایان ضمن تبیین برنامه ها و اهداف شرکت در روزها و ماه های آینده، بر لزوم همراهی و همکاری جمعی کارکنان در حوزه های مختلف و ارائه پیشنهادات سازنده در چارچوب طرح سومین رویداد حرف تا عمل"مدیریت تنش آبی، ضرورت امروز،نیاز فردا"، در جهت استمرار موفقیت های گذشته و دستیابی به نتایج ارزشمندتر تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار