شهردار بوشهر در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی این شهر که خروج با فشار آب از زمین را در محوطه کارگاه تقاطع غیر همسطح دردست ساخت میدان شهید مطهری این شهر را نشان می‌دهد گفت: علت این موضوع شکستگی لوله شبکه آبرسانی پایگاه دریایی در زیر زمین است.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۲۵
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حسین حیدری افزود: فونداسیون پل و تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری بوشهر با دستگاه حفاری تا عمق ۲۵متری اجرا و پورتال دور یونولیت و محافظ شده در عمق رویه قلوه ریزی دارد تا در صورت نفوذ آب صدمه ای به فونداسیون وارد نشود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر نیز شبکه آب را نیروی دریایی قطع کرده که کار ترمیم را انجام بدهد.

حیدری ادامه داد: همیشه در هر پروژه‌ای مواردی چون شکستی شبکه و نشت آب رخ می‌دهد و با توجه به اینکه شبکه آب محدوده تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری نیز بیش از ۴۰ سال عمر داشته در چنین شرایطی شکستن آن دور از انتظار نبوده است.

وی افزود: تمامی پایه های تقاطع تا عمق ۲۵متری لایه سخت بتن ریزی همراه با مقاومت بالا بصورت ویژه صورت گرفته است.
حیدری اظهار کرد: در تقاطع میدان شهید مطهری این فونداسیون از نوع قوی‌ترین نوع اجرایی است که حتی در شرایط بحران نیز پاسخگو خواهد بود.

حیدری یادآور شد: در مراحل ابتدایی اجرای پروژه نیز تذکرهای مکتوب و حضوری به نیروی دریایی برای تغییر شبکه داده شده بود که اعلام کردند در صورت شکستگی فوری نسبت به اصلاح آن اقدام می‌کنند.
وی افزود: علت شدت آب نیز وجود پمپ بسیار قوی برای انتقال آب است که در زمان روشن شدن شدت بسیار زیادی برای انتقال آب دارد.
حیدری عنوان کرد: تمامی اقدامات حفاری نیز با حضور دستگاه‌ها مرتبط صورتجلسه شده و بدون حضور دستگاه‌های زیرساخت و تایید صورتجلسه کاری صورت نگرفته است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات