زنجان_مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: تاکنون برای بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۳۹
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

مسعود بیات‌منش در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ گفت: استان زنجان در سه حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی فعال است و خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

 

۹ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در طرح نهضت ملی تسهیلات دریافت کردند

وی با بیان اینکه ۱.۳ درصد از جمعیت کشور در استان زنجان قرار دارد، اظهار کرد: دو درصد از میانگین راههای کشور در این استان است و این نشان می‌دهد برخورداری استان از راه نسبت به میانگین جمعیت و مساحت بالا است.

 

 

وی با بیان اینکه این استان ۱۲ هزار کیلومتر راه همسنگ دارد، گفت: در این میان از لحاظ طول واقعی ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه داریم که بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر از این راه‌ها اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه است و بیش از ۴ هزار کیلومتر هم راه روستایی داریم.

 

 

بیات منش با بیان اینکه ناوگان هوایی زنجان سفر عتبات و مشهد را در دستور کار دارد، گفت: سفر حج تمتع و آموزش‌های امدادی و نظامی هم توسط فرودگاه زنجان انجام می‌شود.

 

 

وی ابراز کرد: ناوگان ریلی شمالغرب از راه آهن‌های قدیمی کشور است و مسافران زیادی از طریق ناوگان ریلی شمالغرب جا به جا می‌شوند.

 

 

استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان، با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد، اظهار کرد: در قانون جهش مسکن، ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده است که سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن برای استان زنجان بیش از ۷۰ هزار واحد در چهار سال تعیین و ابلاغ شد.

 

 

بیات منش گفت: ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است و در این راستا سالانه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده در ۲۱ شهر اختصاص داده شده که هر سال ۳ هزار واحد ساخته می‌شود.

 

 

وی تاکید کرد: همچنین ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که باید زمین تامین شود و تاکنون برای ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است و از فونداسیون و تا مرحله نازک کاری انجام شده و از مردادماه این واحدها تحویل داده می‌شوند.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان متذکر شد: این طرح در استان طبق روال خوبی جلو می‌رود و این استان توانمندی خود را به وزارت راه و شهرسازی نشان داد که توانست سهم ساخت مسکن را از ۵۰ هزار واحد مسکونی به ۷۱ هزار واحد برساند.

 

 

زمین ۱۱ هزار واحد مسکونی را در شهر زنجان آماده کردیم

 

 

بیات منش متذکر شد: خوشبختانه زمین ۱۱ هزار واحد مسکونی را در شهر زنجان آماده کردیم که قرار داد ساخت این تعداد واحد مسکونی را تا اواخر شهریورماه یا آذرماه نهایی خواهد شد و عملیات اجرایی شروع می‌شود.

 

 

وی گفت: طی ۵ سال اخیر بخش خصوصی در استان به طور میانگین هر سال ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته است.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه خوشبختانه استان زنجان در بخش پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی دارد، بیان داشت: خوشبختانه این استان در پرداخت تسهیلات طبق برنامه جلو می‌رود.

 

 

بیات منش با اشاره به اینکه استان تهران با ۱۷ میلیون جمعیت که ۱۷ برابر جمعیت استان زنجان جمعیت دارد تاکنون برای ۹ هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کرده است، افزود: ولی در این استان برای بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده است.

 

 

وی با بیان اینکه در پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید پیوست فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد، گفت: در داخل مجتمع‌ها هم فضای اداری و فرهنگی (مسجد و مهد کودک) هم مد نظر قرار گرفته است.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان‌، با بیان اینکه در عین حال که واحدهای مسکونی در استان ساخته می‌شود مدرسه هم در دست ساخت داریم، گفت: تعداد مدارسی که در دست احداث داریم بیشتر از مدارسی است که اداره نوسازی می‌سازد.

 

 

بیات منش افزود: با حوزه علمیه هم تفاهم نامه‌ای بسته شده که روحانیون و طلابی که واجد شرایط هستند در پروژه‌ها توزیع شوند تا کارهای تبلیغاتی و دینی مجتمع‌ها را انجام دهند و این اقدامات توسط دست اندرکاران حوزه راه و شهرسازی انجام می‌شود.

 

 

وی یاد آورشد: در هر پروژه‌ای ۳ الی ۴ درصد از واحدهای مسکونی به مسکن محرومین اختصاص یافته است.

 

 

ارسال نظرات