مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت: امروز بسیار مشاهده می شود کسی که قصد انجام کار خوب دارد، مورد مذمت دیگران قرار می گیرد؛ مقام معظم رهبری اخیرا فرموده اند: نگذارید غیرت دینی مردم از بین برود.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۹۴
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در جمع پایوران و مسئولین لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ویژه ای در آیات و روایات، دین مبین اسلام و باورها و اعتقادات ما برخوردار است؛ شاید بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما به دلیل کمرنگ شدن این دو فریضه است که اگر این اتفاق نمی افتاد، بسیاری از مشکلات، گریبانگیر جامعه ما نمیشد.

نگذارید غیرت دینی مردم از بین برود

وی مطرح کرد: یک کار خوب، نمای زیبایی دارد و به عنوان یک ارزش در ذهن همه نهادینه می شود و کار بد نیز چهره کریه و نمای زشت دارد و ذهنیت بدی نسبت به منکر در ذهن افراد است. حداقل دستاورد امر به معروف و نهی از منکر این است که زشتی کار زشت و حسن کار خوب از بین نمی رود. امروز جامعه ما به مسئله ای مبتلا شده که چهره زشت بسیاری از زشتی ها از بین رفته و دیگر مردم آن ها را زشت نمی بینند و در برخی مواقع نیز، نمای خوب و حسن کار خوب از بین رفته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره با اشاره به اینکه در صورت عمل به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر، همه ارزش های دین را حفظ خواهیم شد، افزود: قوام همه ارزش های دین وابسته به اجرای این فرایض است تا بتوانیم به خوبی دین خود را حفظ کنیم تا دچار تغییر و تحریف نشود، ارزش کار ارزشی حفظ شود و قبح کار زشت ریخته نشود زیرا اگر زشتی کار زشت از بین برود، ممکن است با مراحل بدتری مواجه شویم.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عنوان کرد: در آیاتی از قرآن کریم آمده است که اگر شما امر به معروف نکنید، زمانی می رسد که امر به منکر می شوید و اگر نهی از منکر نکنید، روزی می رسد که نهی از معروف می شوید. امروز بسیار مشاهده می شود که کسی که قصد انجام کار خوب دارد، مورد مذمت دیگران قرار می گیرد زیرا به سرعت در حال فاصله گرفتن از ارزش ها هستیم. مقام معظم رهبری اخیرا فرموده اند: نگذارید غیرت دینی مردم از بین برود؛ غیرت دینی باید حفظ شود.

وی با اشاره به معضل سگ گردانی در جامعه خاطرنشان کرد: سگ گردانی و نگهداری حیوانات خانگی در حالی امروز بسیار در جامعه باب شده است که چند سال پیش حتی تصور هم نمی کردیم که روزی سگ وارد زندگی مردم شود و برخی افراد به جای فرزندآوری، از حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه نگهداری کنند. سگ نجس العین است و با شستن با آب پاک نمی شود و حتی از نظر آلودگی هم آلودگی آن از بین نمی رود. موارد بسیاری مراجعه به مراکز درمانی بر اثر گزیدگی همین حیوانات در کشور مشاهده می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: چرا دچار چنین معضلی شدیم و قبح آن از بین رفته است؟ زیرا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل و به مسئولیتی اداری تبدیل شده در حالی که این فریضه، وظیفه مسلمانی ماست و کار اداری ما نیست. امروز در وضعیتی قرار داریم که اگر کسی با حجاب و پوشش اسلامی و دینی وارد برخی ادارات و دانشگاه ها شود، مورد تمسخر قرار می گیرد؛ آیا این همان زمانی نیست که اگر امر به معروف نکنیم، امر به منکر می شویم؟

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه قرار نبود چنین وضعیتی در جامعه به وجود بیاید، افزود: عده ای هستند که به انجام حرکات زشت و گناه افتخار می کنند زیرا زشتی آن اقدامات از نظر آن ها از بین رفته است. اگر ما نسبت به کار زشت، تذکر دهیم و چهره کار خوب و بد حفظ شود، دیگر برخی افراد با افتخار اقدامات زشت را به صورت علنی انجام نمی دهند. اگر تذکر با شرایط مناسب صورت گیرد، بی شک تاثیرگذار است.

وی اذعان کرد: سرمایه گذاری بسیاری برای از بین بردن و کمرنگ کردن ارزش های دین مبین اسلام از سوی دشمنان صورت گرفته است اما ما نباید اجازه دهیم آن ها به هدف خود برسند و خدای ناکرده غیرت دینی مردم از بین برود. باید باور کنیم و بپذیریم که گناه هم مانند برخی بیماری ها قابل سرایت است و اگر در جمعی، کسی اهل گناه باشد و به او تذکر داده نشود، این گناه سرایت می کند، زیرا انسان راهی جز تاثیرگذار بودن یا تاثیرپذیر بودن ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه اگر می خواهیم تاثیرگذار باشیم باید به دستورات دین عمل کنیم وگرنه تسلیم می شویم که این اصلا در مرام دین ما نیست، عنوان کرد: ارزش ارزش ها با امر به معروف و نهی از منکر حفظ می شود. تظاهر به اقدامات زشت و گناه به این دلیل است که زشتی کار نزد فرد از بین رفته است که تشخیص امور زشت و خوب و حفظ اقدامات خوب، نیاز به بروزسانی دارد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات