حجت الاسلام محمد شجاعی:

شادی از ابزار ضروری انسان برای تامین سلامت در دنیا و آخرت است

کارگاه سبک زندگی با محوریت عوامل شادی در سبک زندگی الهی با سخنرانی حجت الاسلام محمد شجاعی مدیر عامل موسسه منتظران مهدی(عج) در کانون فرهنگی شهید سبحانی کرج برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۷۶۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، کارگاه سبک زندگی با محوریت عوامل شادی در سبک زندگی الهی با سخنرانی حجت الاسلام محمد شجاعی مدیر عامل موسسه منتظران مهدی(عج) در کانون فرهنگی شهید سبحانی کرج برگزار شد.

حجت الاسلام شجاعی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: فقط با عنصر "شادی" می توان موفقیت های دنیایی و مقامات آخرت را کسب کرد و انسانی که رابطه اش با "الله" تنظیم نیست گرفتار غم خواهد شد.

دکتر شجاعی بیان کرد: یکی از ابزار ضروری انسان برای تأمین سلامت در دنیا و آخرت، شادی است. ساختار وجودی انسان، ساختار ریاضی است و بین قوای مختلف انسان یعنی حس، خیال، وهم، عقل و فوق عقل روابط ریاضی و تعامل وجود دارد.

وی با اشاره به هدف خلقت گفت: می‌بایست شناخت کاملی از این ساختار داشته باشیم تا بتوانیم شادی و آرامش را در طول مسیر حفظ کرده و افزایش دهیم.

حجت الاسلام شجاعی افزود: بدون شناخت تلاش انسان برای خوشبختی بی نتیجه خواهد ماند. برای اینکه در این مسیر با سرعت مناسبی حرکت کنیم می‌بایست غم و اضطراب را از خویش دور نماییم.

وی با بیان اینکه بدن بخشی از روح است  که ظهور مادی داشته و مرتبه نازله نفس می‌باشد بیان کرد: زمانی که جسم تحت فشار باشد، روح نیز آسیب می‌بیند و وقتی انسان به خدا نزدیک می‌شود، رابطه احساسی قوی‌تری با دنیا و متعلقات آن برقرار می‌نماید که در نتیجه می‌تواند از همه آن‌ها انرژی دریافت نماید.

مدیر عامل موسسه منتظران مهدی(عج) با توجه قوانین طبیعت گفت: هر چه مدت زندگی انسان در دنیا بیشتر می‌شود، به شادی، آرامش و نشاط بیشتری دست پیدا می‌نماید. حاصل عمر انسان شبیه شدن به مربی خود که ربّ العالمین است می‌باشد.

به گفته وی، الهامات فرشته‌ها و یا القائات شیطانی و نفسانی  فرشته ها و شیطان به عنوان نیروهای موثر در سرنوشت  انسان دخیل هستند و نمی توان انسان را بدون این دو قوه  اصلی مورد بررسی قرار داد، فرشته ها به ما شادی و امید و هرچه نگرش مثبت است القا می کنند ، در حالی که القائات شیطان مقابل مثبت اندیشی است و  کسی که درگیر گذشته است عابد شیطان است.

وی اظهار کرد: قاعده ای وجود دارد که می گوید به دنبال و خواهان هر چیزی هستید باید بتوانید منشا اثر و  تولید آن باشید ، برای مثال اگر به دنبال شادی هستید باید تولید کننده شادی باشید ،کسی که عزت دارد و عزیز است ،پر از احترام و عشق است و گدای عاطفه دیگران نیست؛ و از سمت دیگران به دنبال احترام و محبت نیست، باید آن جایی که احساس خلا می کنیم منشا تولید و اثر باشیم ، به این نحو  قلب سرشار از عشق محبت و  دلدادگی میشود.

حجت الاسلام محمد شجاعی تا کید کرد: ما با عالم غیب ارتباط داریم گاهی وقت ها غم و شادی اهل بیت که حقیقت دارد، همان طور که غم و شادی ما در اهل بیت اثر دارد از  عوامل اختیاری شادی است و با شادی هست که باید خودش بتواند دیگران را شاد کند و تولید شادی باشد.
وی خاطر نشان کرد: انسان اگر می خواهد به نتایج  مطلوب خود ش برسد باید قَدَر ها را خوب شناسایی کند.

این سخنران گفت: مهربانی، آرامش و شادی سه شاخصه اصلی اسلامی و دینی هستند.

دکتر شجاعی در ادامه افزود: یک شخص چه قدر مسلمان و مومن است؟ یا چه قدر انسان است؟ به مقداری  مهربان، آرام و شاد است که از این سه شاخصه اصلی استفاده کند. اگر از مهربانی دور است خشونت و کینه در آن است اگر از آرامش دور و زودرنج است خودخوری، عصبانیت و پرخاشگری دارد یعنی اینکه  از شاخص های سعادت دوراست و قَدر های بدی را در زندگیش انتخاب کرده است که نتیجه این شده است.

وی بیان کرد: وقتی که می گوییم همه چیز قَدَر است یعنی اندازه دارد خداوند قَدَر ها را به گونه ای قرار داده که در هر قَدَری قضایی وجود دارد.

استاد شجاعی در بخشی از  صحبت هایش  تاکید کرد: اگر ما بخواهیم به این سه شاخصه سعادت برسیم باید قَدر های شادی آفرین را انتخاب بکنیم. اگر ما شادی را می خواهیم باید قَدر های شاد را برای خودمان ایجاد کنیم در نتیجه شادی به وجود می آید.

وی در پایان با اشاره به عناصر غیر اختیاری گفت: این موارد در دست ما نیست خود به خود این قَدر ها تولید شادی یا غم می کند که این بحث نظام خلقت می باشد.

خبرنگار: سپیده بهرامی

انتهای پیام/ ر

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار