خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

افزایش اجاره بهای مسکن بیش از ۲۰ درصد تخلف است/شهروندان تخلفات افزایش اجاره بهای مسکن را گزارش دهند    

اعلایی گفت: به هیچ وجه در استان قزوین بیش از بیست درصد افزایش اجاره بها نخواهیم داشت در غیر این صورت موضوع از طریق سازمان تعزیرات بررسی خواهد شد و شهروندان عزیز نیز تخلفات را جهت پیگیری با سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی نمایند.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۳۳
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، قزوین_ جلسه تجمیعی تنظیم بازار، صبح امروز به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی و نظارتی در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

 

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به مصوبات این جلسه بیان کرد: مهمترین مصوبه جلسه امروز ملزم شدن اصناف برای ثبت QR کد در واحد‌های صنفی برای نظارت موثرتر و هوشمند بر واحدها و تسهیل در رسیدگی به شکایات مردمی است. 

 

وی گفت: با این اقدام هم کار بازرسان دستگاه های نظارتی بهتر و دقیق تر می شود و هم شکایات مردمی با استفاده از اپلیکیشن های موجود با سرعت و دقت بیشتری بررسی می شود. حتی واحد صنفی که مردم از فعالیت آن راضی هستند می توان به صورت هوشمند ثبت کرد.

 

استاندار قزوین اضافه کرد: برای واحد‌های نانوایی صنعتی مصوب شد که این واحد‌های صنفی نانوایی برای ارایه نان بهداشتی و با کیفیت در فروشگاه ها و واحد‌های صنعتی اقدام نمایند. واحد‌های صنفی در نظر داشته باشند که ارائه نان سنتی در فروشگاه ها ممنوع است. اگر واحد صنفی بخواهد نان ارایه دهد باید حتما از واحد‌های صنعتی دارای پروانه بهداشتی خریدار نماید.. و تاکید می شود که نان سنتی حتما از طریق واحدهایی که مجوز بهداشتی دارند ارایه شود.

 

اعلایی با اشاره به گزارش تعزیرات در خصوص کشتار مرغ عنوان کرد: برخی مرغداران از کشتارگاه ها گله های داشتند که مصوب شد جهاد کشاورزی نرخ خدماتی را که کشتارگاه ها ارایه می دهند را تامین و پیگیری نماید و همچنین نظارت بر کشتارگاه ها از طریق تعزیرات ادامه خواهد داشت. 

 

وی با اشاره به میزان خرید گندم افزود: استان قزوین دارای رتبه ۱۰ کشوری پرداخت و رتبه ۱۲ کشوری معرفی واحد‌های مشمول دریافت وام کشاورزی در کشور است که به تولیدکنندگان مرغ و دام پرداخت می شود.

 

استاندار قزوین یادآور شد: برای خرید گندم به طور پیوسته هم نظارت صورت می گیرد و هم اقدام می شود تا بتوانیم واحد‌های گندم کشاورزان را با قیمت های اعلام شده که دو برابر قیمت سال گذشته است، خرید تضمینی داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: در بحث صنف قنادان نیز نرخ های جدید با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، اعلام شد.

 

اعلایی در پایان با اشاره به بحث اجاره مسکن در استان قزوین گفت: سازمان صمت بعنوان متولی بازرگانی موظف است هر موجری که بیش از بیست درصد اجاره بها از مستاجر دریافت نماید را به تعزیرات حکومتی معرفی نماید و شهروندان عزیز نیز در صورت مواجهه با افزایش بیش از بیست درصد در اجاره بهای مسکن جهت پیگیری با سامانه ۱۲۴ تماس حاصل نمایند.

 

وی گفت: به هیچ وجه در استان قزوین بیش از بیست درصد افزایش اجاره بها نخواهیم داشت در غیر این صورت موضوع از طریق سازمان تعزیرات بررسی موجرین متخلف به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد و در همین راستا فعالیت مشاورین املاک، قولنامه ها و قراردادها باید رصد شوند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها