رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی عنوان کرد:

آغاز پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان مرکزی/ آموزش مهارتی در راستای ایجاد اشتغال رسالت دانشگاه است

رئوفی گفت: ثبت‌نام پذیریش دوره‌های کاردانی و کارشناسی مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان در ۱۵۴ رشته تحصیلی با ظرفیت ۹ هزار و ۳۰ نفر از امروز آغاز و مهلت ثبت نام در دوره های کارشناسی از ۲۹ خردادماه لغایت ۲۱ تیرماه و پذیرش دوره‌های کاردانی نیز از ۱۴ تیرماه آغاز و تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۷۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛مهدی رئوفی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران با تأکید بر اینکه آموزش در دانشگاه علمی کاربردی مهارت محور است اظهار داشت: آموزش در این دانشگاه حتی در دوره کرونا با دانشگاه های دیگر کاملا متفاوت بود چراکه  کلاس‌های عملی این دانشگاه ترک نشد و واقعاً دانشگاه تعطیل نبود حتی دانشجویان ما از آبان ماه سال گذشته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های تئوری نیز شرکت کردند.

وی با تأکید بر رسالت دانشگاه علمی کاربردی بر آموزش در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی گفت: در دانشگاه جامع علمی و کاربردی ما با دوسال آموزش مهارتی اشتغال و کارآفرینی را محقق خواهیم کرد چراکه وقتی یک جوان مهارتی را به‌خوبی می‌آموزد می‌تواند آن را تبدیل به ثروت کند لذا سعی و توان ما بر این است تا از طریق آموزش مهارت در راستای تحقق شعار سال حرکت کنیم که در همین راستا امسال ۱۰۰ عنوان رشته جدید در کشور به‌عنوان مشاغل نوظهور به رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی اضافه شد.

رئوفی تصریح کرد: ۲۳۰۰ دانشجو در ۱۲ مرکز دانشگاه علمی و کاربردی استان مرکزی در حال تحصیل هستند که امسال نیز در ۵۳ رشته جدید در این مراکز پذیرش دانشجو انجام خواهد گرفت که ۲۲ رشته کاملاً جدید و متناسب با بحث اشتغال و کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی افزود: ۲۲ رشته جدیدی که در پذیرش مهرماه اضافه‌شده‌اند رشته‌هایی هستند که متناسب با نیازهای کشور هستند و بناست تا مشکلی را حل کنند.

وی ادامه داد: رشته‌های خبرنگاری ورزشی، داده‌کاوی، فناوری تولید و مدیریت محتوای دیجیتال، داوری‌های ورزشی و کسب‌وکارهای دیجیتالی از رشته‌هایی هستند که برای اولین بار پذیرش دانشجو خواهند داشت همچنین پس از یک وقفه پذیرش در رشته هتل داری نیز در مرکز هتل امیرکبیر انجام خواهد گرفت.

رئوفی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام پذیریش دوره‌های کاردانی و کارشناسی مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان در ۱۵۴ رشته تحصیلی با ظرفیت ۹ هزار و ۳۰ نفر از امروز آغاز و مهلت ثبت نام در دوره های کارشناسی از ۲۹ خردادماه لغایت ۲۱ تیرماه  و پذیرش دوره‌های کاردانی نیز از ۱۴ تیرماه آغاز و تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تحصیل خانواده معظم شهدا و جانبازان در دانشگاه علمی و کاربردی رایگان است و دانشجویانی که در مسابقات بین‌المللی حائز رتبه باشند از تحصیل رایگان برخوردار خواهند شد ضمن اینکه در صورت کسب مقام در مسابقات ملی نیز ۳۰ درصد تخفیف برای دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد.

رئوفی همچنین با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی گفت: یک‌میلیون ۳۰۰ هزار تومان وام قرض‌الحسنه برای هر ترم به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود که شروع بازپرداخت آن ۹ ماه پس از فارغ‌التحصیلی است و یا در صورت اعزام به سربازی بازپرداخت این وام بعد از فراغت از خدمت آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سطح آموزش عالی کشور سال گذشته المپیاد علمی – مهارتی دانشگاه‌های علمی کاربردی به میزبانی استان مرکزی برگزار شد و امسال این المپیاد در سطح کلیه دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در حال برگزاری است که مرحله کتبی انجام‌شده و مرحله علمی در هفته اول مردادماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه ۵۳۵ مدرس در دوره جذب شرکت داشتند که در نهایت ۳۱ نفر به مصاحبه  راه یافتند و ۲۹ نفر جذب دانشگاه شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار