رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جامعه عشایری کشورمان در طول قرون متمادی پرچمدار افتخار و عظمت و عزت و دیانت ملت ایران بوده است.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۸۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، آیین شب شعر شهدای ایل در راستای کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری کشور در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار و شعرای اقوام مختلف به قرائت اشعار به زبان محلی پرداختند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: جامعه عشایری کشورمان در طول قرون متمادی پرچمدار افتخار و عظمت و عزت و دیانت ملت ایران بوده است.

سردار سلیمانی با اشاره به مضامین اشعار شاعران عشایر در این برنامه، اظهار کرد: همین طور که شعرا در شعرهای خود با مضامین دینی و  مضامین اسلام ناب و همراهی و تبعیت از امامت و ولایت و مراجع، شجاعت و مقاومت، دشمنی با دشمنان اسلام و خدمتگزاری و فداکاری در راه اسلام عزیز و میهن اسلامی و مردم فداکار ایران سخن گفتند، اینها ویژگی های برجسته جامعه عشایری کشور ما بوده، هست و خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: عشایر هم در قبل از انقلاب اسلامی عامل این عزت و عظمت برای ملت عزیزمان بوده اند و هم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و بویژه در دوران دفاع مقدس که تقدیم 11هزار شهید سند گویای این سخن است.

وی به همراهی عشایر با نهضت امام خمینی (رحمت الله علیه) از دوران خرداد 1342 و فشار رژیم پهلوی بر ایشان و قصد دستگیری معظم له اشاره کرد و با یادآوری نامه رئیس ایل پاپی از لرستان به حضرت امام(رحمت الله علیه) به نیابت از عشایر کشور و اعلام آمادگی عشایر برای جهاد در راه آرمان های مرجعیت جهان تشیع اظهار کرد: حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) در پاسخ به این نامه ضمن تشکر مرقوم فرمودند: عشایر ذخایر حضرت بقیه الله الاعظم هستند؛ سخنی که بعد از انقلاب اسلامی امام راحل به تعبیر دیگری فرمودند؛ عشایر ذخایر انقلاب هستند.

سردار سلیمانی گفت: و این حقیقتی است که در کلام مولا و مقتدایمان حضرت امام خامنه ای عزیز مدظله العالی هم بارها تکرار شد در سفرهایی که به استانها تشریف می بردند و در دیدار با عشایر سجایای عشایر را بیان می کردند و از فداکاری و دیانت و ولایتمدار عشایر سخن می گفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری کشور اظهار کرد:  معظم له در این دیدار هم  جملات بسیار قوی و رسایی در وصف عشایر کشور و قدرشناسی از عشایر و شهدای عشایری و سجایای عشایر بر زبان مبارک جاری کردند که برای همه ما درس است و در روز اجلاسیه این کنگره پخش می شود.

این مقام مسئول با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: همه ما در عرصه جهاد تبیین مقابل جنگ ترکیبی دشمنان قرار داریم.

سردار سلیمانی افزود: همه این اشعاری که قرائت شد با زبان شعر و با هنر شعر جهاد تبیین بود و مشخص بود که همه سازندگان این مضامین هنرمندانه و هوشمندانه به شرایط موجود و مختصات فعلی انقلاب اسلامی و میهن اسلامی و ملت بزرگ ایران آگاهی دارند، که این نشان دهنده حد ممتاز و اعلای بصیرت عشایر ما در حال حاضر است .

وی، جهاد تبینی در مقابل دشمن و کنش گری فعال برای خنثی سازی عملیات روانی و ترفندهای دشمنان اسلام در فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد.

عشایر در طول تاریخ پرچمدار افتخار و عظمت و دیانت ملت ایران بوده اند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، القای یأس و ناامیدی به مردم در فضای مجازی و احساس پوچی و رسیدن به بحران هویت را از توطئه های دشمنان برشمرد  و گفت: دشمنان ما آنچنان بی رحمانه بر ملت ایران می تازند که با تمسک به پوچی، نا امیدی و یاس را به ملت ایران القا می کنند، در حالی که آینده کاملا روشن و مسیر ملت ایران در شرایط سعودی قرار دارد، اما مشکلاتی هم در این بین وجود دارد.

وی تأکید کرد: استمرار راه شهدای عزیز و 11هزار شهید عشایری این است که هرکدام از ما یک افسر جهاد تبیین باشیم.

ارسال نظرات