خبرهای داغ:
همدان-معاون عمرانی فرماندار نهاوند گفت: یکی از مباحثی که در بحث پروژه‌ها مغفول مانده است نگاه برنامه محوری و برنامه‌ریزی به مباحث پروژه‌ها است.
کد خبر: ۹۴۳۹۹۰۱
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت صالحی در جلسه نشست فرماندار نهاوند با مسئولین بخش خزل اظهار داشت: یکی از مباحثی که در بحث پروژه‌ها مغفول مانده است نگاه برنامه محوری و برنامه‌ریزی به مباحث پروژه‌ها است.

وی گفت: ریشه این مباحث که اجرا نمیشوند این است که وقتی جلسه تشکیل می‌شود نگاه بخشی به آن جلسه داریم به همین دلیل فقط یک موضوع مطرح می‌شود و آن هم این است که انتظار داریم تا آن موضوع مصوب و اجرایی شود در صورتی که اگر قبل از این موضوع مباحث عنوان شده در اتاق فکر شهرداری و حوزه بخشداری و بعد در جلسه مطرح شوند به طور قطع در رابطه با این پروژه‌‌ها هم زمان محدودتری اجرا خواهد شد و هم در تمام مراحلش بودجه تعریف شده است.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند بیان داشت: زمانی ما می‌گوییم این مشکل در برنامه سالانه نیامده است چه کار کنیم، آن زمان نگاه جهادی لازم است، نگاه جهادی با نامه‌نگاری انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: نگاه جهادی این است که ما بیائیم مسئولین بالادست را درگیر کنیم، یعنی کسانی که در جلسه حضور دارند هر کس به تناسب خودش، موضوع را پیگیری کند، به طور قطع مدیر مجری قانون است و می‌تواند اعتبار بیاورد و پروژه می‌ماند.

صالحی با اشاره به اینکه، چرا برخی از پروژه‎های ما ۲۰ سال است بر روی زمین مانده است، گفت: به خاطر این که این پروژه‎ها بررسی نشده‌اند و پروژه‎ای که در آن برنامه‎ریزی نشود لنگ میماند.

وی با بیان اینکه در جلسات حتماً نگاه برنامه‎ریزی داشته باشیم، گفت: در ابتدای عنوان کردن هر پروژه‌ای حتماً پیوست برنامه‎ریزی، پیوست محیط زیست و پیوست پدافند غیر عامل داشته باشیم.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند اظهار داشت: از گذشته پند بگیریم و چراغ راه آینده کنیم و نگاه برنامه‎ریزی و پیوست پدافند غیر عامل و محیط زیست داشته باشیم تا پروژه‌ای ۲۰ سال روی زمین نماند.

*سالن‌های ورزشی بخش خزل وضعیت نامطلوبی دارند

بخشدار خزل نیز در این جلسه گفت: پارک کشاورز شهر فیروزان در ورودی شهر از سمت نهاوند قرار دارد که این پارک زمین کشاورزی بود که در سال‌های گذشته به شهرداری فیروزان واگذار شد و در آن سال‌ها تبدیل به پارک شد.

عباس تکلو افزود: متاسفانه این پارک در مسیر مسافران و گردشگران نیست و به خمین خاطر کمتر مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در میدان این پارک دو شهید گمنام آرمیده است که به دلایل مذکور کمتر کسی بر مزار این شهدا حضور پیدا می‌کند.

بخشدار خزل خاطرنشان کرد: در جلسه و بازدیدی که با سردار ظفری مدیرکل بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان داشتیم خواستار جابجایی این شهدا به بخشی دیگر از شهر فیروزان شدیم و تقاضا کردیم که سازو کاری برای کار اندیشیده شود و مقرر شد که اعتباری از طریق بنیاد شهید استان برای المان این قبور مطهر در نظر گرفته شود.

وی در ادامه در بحث آتشنشانی روستای شهرک گفت: طبق قوانین دهیاری‌ها و شهرداری‎ها باید آتشنشان و یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی در اختیار باشد که خوشبختانه در این روستا یک دستگاه ماشین آتشنشانی وجود دارد، اما از نظر نیروی انسانی این سایت آتشنشانی با کمبود نیرو روبرو است.

تکلو در خصوص سالن‌های ورزشی بخش خزل بیان داشت: در حال حاضر سالن‌های ورزشی این بخش وضعیت مطلوبی ندارد و این موضوع بستگی به اعتبارات و امکانات معقول برای تجهیز و نگهداری دارد.

وی افزود: برای هر یک از رشته‌های ورزشی هم باید اعتبارات لازم در نظر گرفته شود تا مشکلات آنها حل شود.

بخشدار خزل گفت: ادارات پاسخگوی اعضای شورا نیستند و موظف هستند در حوزه شهر فیروزان اگر مشکل اجتماعی و یا مسائل عمرانی وجود دارد، پاسخگو باشند و حتماً یک نفر به عنوان شورای شهرستان و برای پاسخگویی به آنها در بخش حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات