فرماندار دیر:

۸۷۳ هکتار زمین پرورش میگو در دیر آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است

فرماندار دیر گفت: در راستای جذب سرمایه‌گذاری و برطرف کردن موانع تولید و اشتغال ۸۷۳ هکتار زمین پرورش میگو در این شهرستان آماده واگذاری به متقاضیان است.
کد خبر: ۹۴۳۹۹۸۸
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

۸۷۳ هکتار زمین پرورش میگو در دیر آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر،یونس باربرز روز دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دیر افزود: این زمین‌های آماده واگذاری برای پرورش میگو در روستاهای ساحلی کورک، گزنگ، جبرانی و دمیگز این شهرستان قرار دارد.

 

وی ادامه داد: اراده جمعی مسئولان استان بوشهر بر این است که این پروژه تقویت و زمینه سرمایه گذاری و اشتغال و تولید در این شهرستان فراهم شود.

 

فرماندار دیر بیان کرد: با راه‌اندازی سایت پرورش میگوی روستاهای ساحل غربی این شهرستان اقتصاد این منطقه دگرگون خواهد شد که این مهم به یک توافق جمعی نیاز دارد.

 

وی افزود: با تشکیل این نشست در حال پیگیری واگذاری این اراضی به بخش خصوصی با اولویت افراد بومی منطقه و مالکان این اراضی هستیم و باید سرمایه گذاران مشارکت فعال داشته باشند.

 

باربرز ادامه داد: احیا ۲ هزار و ۲۳۴ هکتار اراضی پرورش میگو در بخش بردخون این شهرستان زمینه ساز تحول شگرفی در بخش اقتصاد و رونق تولید جنوب استان بوشهر خواهد بود که این مهم در دست پیگیری است.

 

مدیرکل شیلات بوشهر گفت: مجموعه شیلات این استان و شهرستان دیر آماده هر نوع همکاری در راه اندازی این سایت پرورش میگو در شهرستان دیر است.

 

علی بازدار افزود: صنعت پرورش میگو اشتغال زایی و درآمد دارد و برای سرمایه‌گذاران جوابگو است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: برای پرورش میگو در غرب دیر یکهزار و ۱۰۰هکتار درخواست در این اداره ثبت شده است که بعد از بررسی حدود ۸۷۳ هکتار در چهار قطعه در روستاهای کورک، گزنگ، جبرانی و دمیگز تایید شد.

 

غلامرضا منتظری افزود: بخشی از این اراضی تخصیص گرفته و بخشی هم مالک و معارض دارند که با همفکری مسئولان و سرمایه‌گذاران قابل حل خواهد بود.

 

رئیس شیلات دیر در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: در این شهرستان اکنون ۱۱ مزرعه فعال پرورش میگو وجود دارد که امسال پنج میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بچه میگو در این سایت رها سازی شد.

 

عقیل امینی افزود: بطور میانگین سالانه ۷۰۰ تن میگوی پرورشی در این سایت تولید و به کشور قطر صادر و بخشی در داخل استفاده می شود.

 

وی گفت: باتوجه به وجود مشکل بیکاری در جامعه برنامه ریزی شده که ظرفیت ها در حوزه شیلات شناسایی و برای کاهش بیکاری تلاش شود.

 

رئیس اداره شیلات دیر بیان کرد: از جمله موانع راه اندازی کسب و کار در زمینه پرورش میگو در این شهرستان نبود زمین کافی برای این بخش است زیرا متقاضیان زیادی برای راه اندازی شرکت های پرورش میگو وجود دارد که در صورت حل مشکل زمین طرح های فعال در این راستا افزایش خواهد یافت.

 

وی یادآورشد: از دیگر ظرفیت های موجود برای کسب و کار در بخش شیلات پرورش خیار، جلبک دریایی و غذای آبزیان و تکثیر لارو ماهی و میگو است.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار