خبرهای داغ:
سردار جلالی:

۲۲۰ محصول امنیتی جدید در سازمان پدافند غیرعامل تولید شده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، ۲۲۰ محصول راهبردی امنیتی جدید در سازمان پدافند غیرعامل تولید شده است.
کد خبر: ۹۴۴۰۰۳۵
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا جلالی صبح امروز (دوشنبه ۳۰ خرداد ماه) در پنجمین جشنواره سلمان فارسی، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل به بررسی تهدیدات انسان‌ساخت با مؤلفه‌های انسانی و تکنولوژی می‌پردازد.

وی بیان کرد: امروز تهدیدات سایبری جزو تهدیدات عمده کشور محسوب می‌شود در حالی که تا چند سال پیش تصوری از چنین تهدیدی نداشتیم. زمانی که جنگ سایبری شکل می‌گیرد، شیوه‌های پدافندی آن هم ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: امروز یک راهبرد تهاجمی ترکیبی علیه کشورمان آغاز شده است که تولید آن توسط اتاق‌های فکر در مراکز علمی صورت می‌گیرد. در واقع، اقدامات و تصمیماتی که از سوی مسئولان آمریکایی علیه کشورمان انجام می‌شود، نتیجه خروجی اتاق‌های فکری است که در مراکز علمی و فناوری آن‌ها صورت گرفته است.

جلالی با بیان اینکه فناوری‌های نوین دروازه نفوذ هستند، گفت: شاهدیم که تهدید نرم در بستر فناوری در کشور در حال گسترش است. بین تهدید و دانشی که وارد کشور شده است، فاصله وجود دارد و معنایش این است که تکنولوژی وارد شده اما نمی‌توانیم آن را اصلاح یا کنترل کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه ورود فناوری در کشور مرزبانی ندارد، تاکید کرد: زمانی که فناوری نصب می‌شود، برای مقابله با تهدیدات آن نیازمند جهاد علمی هستیم تا بر آن مسلط شویم.

جلالی ادامه داد: ما توانستیم ساختار خوبی در زیرساخت‌های سایبری ایجاد و به واسطه آن، محصولات بومی تولید کنیم. برای مثال، برای شبکه ترافیک کشور با راهبری سازمان پدافند غیرعامل، سامانه کنترل حملات سایبری و سامانه بومی رصد و تشخیص حمله در مراکز صنعتی و هفت سامانه کنترل صنعتی در سطح محصولات بین‌المللی داریم که قابل استفاده در صنعت هسته‌ای و برق است.

وی تصریح کرد: کنسرسیومی برای کنترل هوشمند آب و برق شکل گرفته است. همچنین با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، ۲۲۰ محصول راهبردی امنیتی جدید در سازمان پدافند غیرعامل تولید شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار