همزمان با کنگره11هزاز شهید عشایر در بام ایران؛

شهادت عشق به وصال محبوب در زیباترین شکل ممکن است

همزمان با کنگره11 هزار شهید عشایر به میزبانی چهار محال و بختیاری، جلسه هفتگی جوانان عاشورایی در حسینیه گلزار شهدای اشکفتک برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۰۶۸
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با کنگره11هزازشهید عشایر به میزبانی چهار محال و بختیاری بام، جلسه هفتگی جوانان عاشورایی در حسینیه گلزار شهدای اشکفتک برگزار شد.

حجت‌الاسلام آژ، در جمع جوانان عاشورایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای 11هزازشهید عشایر ایران اسلامی، با اشاره به حدیث شریف " ثَلاثَةٌ یشْفَعُونَ إِلَی اللَّهِ یوْمَ القِیامَةِ فَیشَفِّعُهُمْ،الْأنْبِیاءُ ثُمَّ الْعُلَماءُ ثُمَّ الشُّهَداءُ" گفت: حضرت امام جعفرصادق علیه السّلام از پدران بزرگوارش علیهم السّلام، از رسول گرامی اسلام صلّی اللَّه علیه وآله وسلّم نقل کردند که آن حضرت فرمودند: سه گروه هستند که در روز قیامت شفاعت می کنندوخداهم شفاعت آنان رامی پذیرد،"پیامبران"، "عالمان" و "شهیدان".

وی، با استفاده از احادیث و روایات به با شرافت ترین مرگ ها اشاره کرد "أَشْرَفُ الْمَوْتِ قَتْلُ الشَّهادَةِ" و ادامه داد: حضرت امام جعفرصادق علیه السّلام به نقل از پیامبراعظم صلّی اللَّه علیه و آله وسلّم فرمودند: با شرافت ترین مرگ ها، کشته شدن با شهادت است.

کارشناس مسایل مذهبی،اظهار داشت: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است، شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل ممکن است و شهادت مرگی از راه کشته شدن در راه خدا و برای خداوند است، که انسان آگاهانه انتخاب می کند.

حجت‌الاسلام آژ،با اشاره به لزوم جهادتبیین و ترس دشمن از روشنگری گفت:به طور کلی جهاد تبیین برای دشمنان ما خطر آفرین است زیرا توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند، جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، زیرا نمونه عدم جهاد تبیین در صدر اسلام آن بود که پس از شهادت امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام در محراب عبادت و مسجد کوفه، عده‌ای با تعحب گفتند "مگر علی علیه السلام نماز می‌خواند"، دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود، همیشه بدنبال وارونه جلو دادن حقایق، کم اهمیت کردن دست آورد ها و اقدامات ارزشمند نظام و بزرگ نمایی مشکلات هستند.

وی، با اشاره به لزوم استفاده بهینه از فضای مجازی برای روشنگری و جهاد تبیین ادامه داد: باید پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی، کسب رتبه ها جهانی در عرصه های مختلف، دفاع مقدس و حضور مردم برای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی،شکستن ابهت و شکست دشمنان در مراحل مختلف در چهار دهه گذشته و نیز وابستگی ایران به بیگانگان، حقارت پادشاهی و ملت در زمان ستم شاهی در برابر شیطان بزرگ امریکا با شیوه های گوناگون ازجمله: کاپیتولاسیون یا قضاوت‌سپاری، "سپردن حق رسیدگی قضایی جرایم اتباع و شهروندان بیگانه به نماینده ی حقوقی دولت بیگانه" ... برای از نسل جوان و نوجوان به خوبی تبیین شود تا جوانان بیشتر با برکات انقلاب اسلامی آشنا شوند و ترفند دشمنان خثی کنند.

یوسف سلیمانی منفرد مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک، در حاشیه این مراسم گفت: اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار