خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب با اشاره به برگزاری همایش علمی فرصت‌ها و چالش‌های خوزستان :
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب سیاست ثابت مناطق نفت‌خیز جنوب را حمایت از حرکت‌های علمی و پژوهشی دانست
کد خبر: ۹۴۴۰۰۶۹
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

علیرضا دانشی با اشاره به برگزاری همایش علمی فرصت‌ها و چالش‌های خوزستان در تحقق شعار سال اظهار کرد: همایش‌های علمی برای تقویت تولید فکر و نهادینه‌سازی دانش در ایجاد نرم افزار اداره جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب با بیان اینکه امروز نیاز جامعه ما به تولید دانش و تعیین‌کنندگی آن در ایجاد قدرت ملی و اقتصاد سازنده بیش از پیش احساس می‌شود اضافه کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به این مهم بپردازد و گفتمان‌سازی کند، برگزاری همایش‌های علمی است.

وی سیاست ثابت مناطق نفت‌خیز جنوب را حمایت از حرکت‌های علمی و پژوهشی و تقویت نشست‌ها و محافلی دانست که حول کاربردی‌سازی دانش برای حل مسائل فعالیت می‌کنند و افزود: تا جایی که امکان داشته باشد این برنامه‌ها را حمایت می‌کنیم.

دانشی تصریح کرد: مناطق نفت‌خیز جنوب از طریق حوزه بسیج شهید تندگویان و اداره پژوهش و فناوری در برگزاری این حرکت علمی همکاری داشته است و تعدادی از کارشناسان مناطق در ارائه مقالات فنی و تخصصی مشارکت جدی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه صنعت و دانشگاه بدون ارتباط با هم و پیوند عمیق و عالمانه، نمی‌توانند در شئون مختلف حیات جامعه اثرگذار باشند خاطر نشان کرد: علم نافع در ارتباط دوسویه دانشگاه و صنعت شکل می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب ادامه داد: در همین راستا و با اتخاذ رویکردی جدید، مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه دانش و پژوهش، تفاهم‌نامه‌ها و قراردهای مهمی با مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری امضا کرده و البته سطح ارتباط و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی استان در حال افزایش است.

وی افزود: اعتقاد ما این است که برای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تقویت شعار سال، باید نیاز مناطق نفت‌خیز با توان دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان تقاطع پیدا کند و خروجی‌ِ مطلوبی برای توسعه استان خوزستان و صنعت نفت حاصل شود.

دانشی با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت خوزستان، باید نشست‌ها و همایش‌های نحبگانی متعدد برگزار شود، یادآور شد: به دلیل وسعت و اهمیت راهبردی استان خوزستان و ظرفیت‌های بی‌بدیلی که وجود دارد، مباحث و نقطه نظرات علمی همایش می‌تواند راهگشای مسئولان و متولیان اجرایی در تحقق شعار سال باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها