خبرهای داغ:
همدان_رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان گفت: شهید چمران به عنوان الگوی استاد در تراز انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۴۰۰۸۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
شهید چمران الگوی استاد در تراز انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن رحیمی روشن در دیدار اساتید بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان همدان که به مناسبت هفته بسیج اساتید برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید چمران اظهار کرد: شهید چمران به عنوان الگوی استاد در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه خرداد ماه حوادث تاثیرگذاری برای کشور ما اتفاق افتاده است، گفت: خرداد ماه سالروز حوادث موثری از جمله رحلت امام خمینی (ره) و جریان ۱۵ خرداد در تاریخ معاصر است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان با بیان اینکه بسیج اساتید با اساسنامه و آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی با ۷ وظیفه و هدف مهم شکل گرفته است، اظهار کرد: بسیج اساتید توانسته در راستای تحقق وظایف خود اقداماتی، چون تحقق دستورات و رهنمود‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، بسط فرهنگ و تفکر بسیجی در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و دفاع از ارزش‌ها دستاورد‌های انقلاب اسلامی انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه کمک به ایجاد زمینه مناسب برای تلاش‌های علمی و پژوهشی، ارتقا اندیشه و توسعه خدمت به کشور در دانشگاه‌ها، ارتقای معرفت و آگاهی دینی و تحقق وحدت حوزه و دانشگاه از جمله اهداف این سازمان است، یادآور شد: مشارکت در انجام تحقیقات مورد نیاز کشور از طریق برقراری ارتباط و همکاری با سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی دانشگاهی از دیگر فعالیت‌ها است.

رحیمی روشن با بیان اینکه بسیج اساتید در سطح کشور حدود یک هزار و ۸۰ کانون با بیش از ۵۴ هزار عضو دارد، گفت: در سطح استان ۱۷ کانون با یک هزار و ۳۰۰ عضو در حال فعالیت است.

وی تأکید کرد: معنای بسیج اساتید بودن الزاما به معنی پرونده بسیج نیست چرا که هر کس دل در گرو اسلام، ایران، انقلاب و ولایت داشته باشد بسیجی محسوب می‌شود، تأکید کرد: فردی که ملی گرا است به عنوان فرد بسیج معرفی می‌شود.

رحیمی روشن افزود: بسیج اساتید در قالب معاونت‌های پژوهشی، آموزشی، تحلیل و بررسی، علمی، تعلیم و تربیت و فرهنگی اجتماعی دارای هیئت اندیشه ورز گفتمان سازی در سطح استان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید اندیشکده‌های متعددی دارد، گفت: ۸ عنوان اندیشکده در عرصه‌های کشاورزی، گردشگری، هوش مصنوعی، علوم انسانی، جمعیت و خانواده، شعار سال، گام دوم در دانشگاه‌های متعدد از جمله فرهنگیان، آزاد، فرهنگیان و ... فعالیت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات