سردار فضلی گفت:شهید چمران به امام عشق می‌ورزید و صلابت شخصیت شهید چمران یک لحظه او را از امام دور نکرد و در خط مقدم فرمایشات حضرت امام خود را قرار داد.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۱۵
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ کننده کل سپاه در آئین گرامیداشت چهل و یکمین سالروز شهادت سردار شهید دکتر مصطفی چمران در مسجد انقلاب ساوه گفت: شهید چمران یار وفادار انقلاب و امام بود و برای حتی یک لحظه هم از یاد خدا غافل نشد، او یک الگوی عملی و میدانی برای آحاد مختلف مردم است.


وی بیان کرد: اگر عمر ظاهری شهید چمران در انقلاب اسلامی و ولایتمداری با هدف خدمت به مردم خیلی طولانی نیست، اما نحوه خدمتش عمیق بوده و سطحی نیست و نیازمند بررسی دقیق برای الگو برداری است.


او افزود: ساوه مهد پرورش بزرگان، علما، مشاهیر و مجاهدانی همچون شهید چمران است که عامل کامل بوده و علاوه بر اینکه یک شخصیت برجسته علمی بین المللی به شمار می‌رود، یک شخصیت چند بعدی و تشکیلاتی داشته و از ادبیات اخلاق مدارانه برخوردار بوده و هرگز نگاه روزمرگی نداشت.


سردار فضلی با اشاره به اینکه دو جبهه جنگ داخلی و خارجی در ابتدای پیروزی انقلاب در کشور حکمفرما بود، اظهار کرد: شهید چمران در دورانی که هم منافقین و هم معاندین ظهور و بروز داشتند توانست با روحیه جهادی از این مقطع با موفقیت عبور کند. در آن دوران تشخیص حق و باطل مانند لبه شمشیر بود و مجاهدت در این برهه از حساسیت زیادی برخوردار بود.


وی افزود: شهید چمران در زمان خودش حق شناسی و حق مداری را به خوبی آموخت و در جبهه‌های جنگ تحمیلی، لبنان و کشور‌های مسلمان در عرصه سیاست به خوبی به تکلیف و وظیفه خود عمل کرد.

وی با بیان اینکه شهید چمران به امام عشق می‌ورزید عنوان کرد: صلابت شخصیت شهید چمران یک لحظه او را از امام دور نکرد و در خط مقدم فرمایشات حضرت امام خود را قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات