تبیین اصل جراحی اقتصادی برای جامعه/مراقبت مسئولان از این طرح

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: اصل جراحی اقتصادی قوه مجریه باید برای مردم تبیین شود و مسئولان باید از این طرح مراقبت کنند تا به مردم لطمه‌ای نرسد.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۴۸
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

تبیین اصل جراحی اقتصادی برای جامعه/مراقبت مسئولان از این طرحبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست اخلاقی در نیروی انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به حدیث امام رضا (ع) که ایمان مومن کامل نمیشود مگر با سه خصلت، اظهار کرد: خصلت اول، کتمان سر و کتمان السره است و کتمان سر یعنی باید سر نگاه دار بود و ایمان انسان کامل نیست اگر پرده دری کند همچون خدا که بر بدی‌های ما پرده پوشی میکند و ستار العیوب است ماهم عیب پوشی و از آبروی مردم مواظبت کنیم اگر سر مردم را در جایی که لازم حفظ کنید، خداوند هم سر شما را حفظ میکند.
او با بیان اینکه کتمان سره، سر خودمان را افشا نکنیم، گفت: معمولا کسانی که آگاه به علوم ماورایی هستند معمولا این اسرار را افشا نمیکنند.
امام جمعه شاهرود اظهار کرد: یک صفت از پیامبر اکرم (ص) که عبارت است از مدارای با مردم، سیره پیامبر اکرم مدارا است، از روی جهل خاکستر بر سر ایشان می‌ریختند، اما پیامبر برای انان دعا می‌کردند.
او ادامه داد: در بعضی مواقع خاطی را باید اعمال قانون کرد، اما گاهی نیز میشود با مردم مدارا نمود و پیامبر اکرم (ص) با جاهلان مدارا میکردند.
امینی خاطر نشان کرد: صفت سوم از امام بیاموزید، تحمل در سختی‌های بدنی و مالی که در سختی‌های مالی و بیماری‌ها باید صبوری کرد و سختی‌ها را تحمل نمود.
او اضافه کرد: ایمان انسان زمانی کامل میشود که در سختی صبوری کرد و بحث جراحی اقتصادی که دولت شروع کرده است، مردم ما اگر توجیه باشند و سختی‌ها را تبعیض نبینند سختی‌ها را تحمل میکنند و همه تحلیلگران اقتصادی با همه گرایشات سیاسی نظر به جراحی اقتصادی دارند.
او با بیان اینکه رویه غلط در کشور وجود دارد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد دچار قحطی میشدیم و آینده دنیا جنگ غذایی است، افزود: یک سری از گرانی‌ها با وجود حذف ارز ترجیحی طبیعی است، اما برخی از گرانی‌های بی قواره و ظالمانه نیز باید جلوگیری شود.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: اصل این جراحی اقتصادی را قوه مجریه باید برای مردم تبیین کند و مسئولان باید از این طرح مراقبت کنند تا به مردم لطمه‌ای وارد نشود.
او ادامه داد: دشمنان تزریق ناامیدی را در جامعه ترویج می‌دهند و از این ناحیه دنبال اهداف خود هستند و وظیفه ما امیدآفرینی واقعی در جامعه است و این به نفع کشور و انقلاب اسلامی است.
امینی تصریح کرد: در حوزه امنیت که حوزه شماست در خیلی از مسائل پیشرفت‌هایی داشته ایم ما در رتبه‌های اول دنیا هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار