خبرهای داغ:
وی اضافه کرد: طریق رسیدن به ریشه جرایم، شکایات و پرونده های قضایی است. ما در راستای پیشگیری جهت ممانعت از وقوع جرم و پیشگیری از تکرار جرم ورود می کنیم که بهترین آنها کلاس های آموزشی است و استان قزوین سال گذشته جزو پیشگامان در پیشگیری از جرم بوده است.  
کد خبر: ۹۴۴۰۲۳۳
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، امیر سام نژاد دادستان نظامی استان قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه که در سالن جلسات سازمان قضایی نیروهای مسلح و با حضور رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: مهمترین رسالت ما در این سازمان آشنایی بیشتر نیروهای مسلح با مسائل قضایی است.

 

وی گفت: بر اساس آنچه قانون اساسی معین نموده، سازمان قضایی و دادستان نظامی، به عنوان مدعی العموم نقش پیشگیری از وقوع جرم را ایفا می کنند.

 

سام نژاد اظهار کرد: دادستان نظامی در جرائمی که توسط نظامیان صورت می گیرد باید با جدیت وارد موضوع شده و آن را به سرانجام برساند و در این راستا انتظار داریم قوانین و مقررات در یگان ها با دقت رعایت شود.

 

دادستان نظامی استان قزوین عنوان کرد: 

سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان بخشی از قوه قضاییه، از این جهت که صلاحیت رسیدگی به جرایم خاص نظامی و انتظامی اعضای نیروهای مسلح را داراست و این نیروها از نظر تعداد، پراکندگی و تنوع انسانی و همچنین از نظر دارا بودن تجهیزات قدرت و اختیارات گسترده قانونی، از اقتدارات گسترده ای در ارتباط با حقوق شهروندی برخوردارند، جایگاه موثری در صیانت از حقوق شهروندی دارد. 

 

سام نژاد عنوان کرد: بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی، برای رسیدگی به جرائم مربوط به وظایف خاص نظامی یا انتظامی، محاکم نظامی مطابق قانون تشکیل می‌گردد و دادستانی و دادگاه‌های نظامی، بخشی از قوه قضاییه کشور و مشمول اصول مربوط به این قوه هستند.

 

وی افزود: علت ها و ریشه ها و بسترهای جرم را احصا می کنیم و با مسوولین نظارتی نیروهای مسلح جلسات متعدد می گذاریم تا در بحث نظارت ها ضابطه مندانه و با نگاه رفع نواقص فلسفه پیشگیزانه صیانتی قوه قضاییه را اجرا نماییم.

 

دادستان نظامی استان قزوین اضافه کرد: 

در بحث حجاب در فضای مجازی، طبق تبصره ۵۳۸، تعزیرات، نفس بی حجابی را جرم تلقی کرده لذا در ابتدا نیروهای نظامی تکلیف به ارشاد دارند تا ابتدا مراتب امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نمایند و در مرحله سوم توقیف و ارجاع به مراجع قضایی اجرا می شود و هر گونه تعدی و تخلف به قانون جرم است.

 

وی تصریح کرد: هرگونه برخورد غیر متعارف نیروهای مسلح با شهروندان قابل قبول نبوده و نسبت به تخطی از قانون با قاطعیت برخورد می کنیم.

 

دادستان نظامی استان اضافه کرد: 

از اوایل دهه هشتاد سازمان قضایی به صورت جدی وارد عرصه پیشگیری از وقوع جرم داشته و با توجه به وقوع جرایم و فراوانی آن در کمیسیون های مختلف در سطح عالی و در سطوح میانی مصوباتی مقرر کردند و با توجه به بافت استان و نوع نیروهای نظامی استان، در سال گذشته به صورت موردی کارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان برگزار شد که یگان ها بر اساس یافته های قضایی، جرایم را ریشه یابی می کنند.

 

وی اضافه کرد: طریق رسیدن به ریشه جرایم، شکایات و پرونده های قضایی است. ما در راستای پیشگیری جهت ممانعت از وقوع جرم و پیشگیری از تکرار جرم ورود می کنیم که بهترین آنها کلاس های آموزشی است. رسانه ها نیز می توانند در این راستا ما را یاری کنند و استان قزوین سال گذشته جزو پیشگامان در پیشگیری از جرم بوده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها