خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان؛

شعار سال در تمام حوزه‌های نظامی، صنعتی و علمی کشور قابلیت اجرایی دارد

سردار شاهوارپور گفت: شعار سال موضوعی است که به همه ما چه در حوزه نظامی و چه صنعتی و علمی برمی‌گردد. یکی از مصائب کشور ما امروز موضوع ارتباط بین دانشگاه و صنایع است که طرح‌ها و افکار نو متاسفانه عملی نمی‌شود
کد خبر: ۹۴۴۰۲۴۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

به گزارش بسیج، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در همایش فرصت‌ها و چالش‌های استان خوزستان در تحقق شعار سال که امروز (۳۱ خردادماه) در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، اظهار کرد: تلاش‌های انجام شده منجر به برگزاری همایشی در راستای تحقق شعار سال و متناسب با بوم استان خوزستان شد. مقالات بسیار خوبی با موضوع مسائل و مشکلاتی که استان خوزستان در بحث تولید و اشتغال دارد، ارسال شد؛ هرچند زمان بسیار کم بود اما بیش از ۲۹۰ مقاله ارائه شد.

وی افزود: کشور ما زمانی مورد حمله قرار گرفت که در شرایط سختی بود و امام خمینی(ره) فرمان ایستادن در برابر متجاوز را دادند و فرمودند که دزدی به خانه آمده و سنگی انداخته؛ با این مضمون که باید محکم در برابر متجاوز ایستاد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: در شهریور سال ۱۳۲۰ فرمانده کل قوای نیروهای مسلح ایران رضاشاه، وقتی که انگلیسی‌ها و روس‌ها پشت دروازه ایران می‌ایستند هیچ مقاومتی در برابر آن‌ها نمی‌کند و به آن متجاوز پناه می‌برد و بعد در جزیره موریس در بدترین نقطه آب و هوایی دنیا می‌میرد. آن‌هایی که امروز می‌گویند رضاشاه روحت شاد، به جای آن باید نام چمران و چمرانی‌ها را ببرند، باید حواس‌شان باشد که چه می‌گویند. در آن موقعیت سختی که صدام حمله کرد باید چه می‌کردیم؟ باید قدر این انسان‌های بزرگ را بدانیم.

شاهوارپور افزود: شعار سال موضوعی است که به همه ما چه در حوزه نظامی و چه صنعتی و علمی برمی‌گردد. یکی از مصائب کشور ما امروز موضوع ارتباط بین دانشگاه و صنایع است که طرح‌ها و افکار نو متاسفانه عملی نمی‌شوند؛ ما جوانانی که طرح‌های نو ارائه می‌دهند کم نداریم و بسیار زیاد هستند.

وی بیان کرد: امیدواریم این همایش باب فتحی برای ارتباطات بیشتر باشد. در منابع اسلامی نسبت به دانش بسیار زیاد تاکید شده است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند که باید کشورهای اسلامی از لحاظ علم و فناوری پیشرفت کنند. غرب و آمریکا به برکت علم توانستند بر کشورهای دنیا مسلط شوند البته مقداری از ثروت را با فریبگری و خباثت و سیاست به دست آوردند اما علم هم موثر بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار