خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد همدان:

لازمه پیشرفت در جامعه امروز تفکر بسیجی است

همدان-رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه اتفاق خوبی است که دانشگاه‌های مختلف در استان زیر لوای گفتمان بسیجی است، گفت: در جامعه امروز لازمه پیشرفت و دستیابی به قله‌های توسعه همین تفکر بسیجی است.
کد خبر: ۹۴۴۰۲۷۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل یداللهی به نمایندگی از دیگر روسای دانشگاه استان همدان در دیدار اساتید بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن گرامیداشت یاد شهید چمران و روز بسیج اساتید اظهار کرد: هر جا موفقیتی حاصل شده و محور گفتمانی ایجاد شده تفکر بسیجی منشأ وحدت و حرکت بوده است.

وی با بیان اینکه اتفاق خوبی است که دانشگاه‌های مختلف در استان زیر لوای گفتمان بسیجی است، گفت: در جامعه امروز لازمه پیشرفت و دستیابی به قله‌های توسعه همین تفکر بسیجی است.

رئیس دانشگاه آزاد همدان با اشاره به اینکه امیدواریم نمود تفکر بسیجی در تحقق شعار سال مبرز شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری طی ۱۴ سال گذشته شعار سال را مبتنی بر تولید، اشتغال با محوریت اقتصاد نامگذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرمانده فرمان می‌دهد و متاسفانه ما سربازان نتوانستیم شعار سال را به شعور تبدیل کنیم، تأکید کرد: شعار امسال انطباق ۱۰۰ درصدی با رسالت دانشگاه دارد.

یداللهی با بیان اینکه منشأ تولید دانش بنیان و کارآفرینی برمبنای علم دانشگاه‌ها است، ابراز کرد: دانش بنیان بودن و هم اندیشی و گفتمان‌سازی‌هایی که در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و علوم انسانی اتفاق افتاده است اگر متکی به دانش و برپایه علم باشد به دنبال آن موفقیت حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه خلایی در جامعه وجود دارد این است که جامعه صنعت و تولید به دانشگاه‌ها اعتماد نکرده است و باور به دانش ایجاد نشده است، تأکید کرد: در استان همدان که پایتخت تاریخ و تمدن اسلامی است ۵۰ شرکت دانش بنیان داریم که نشان از این است کار عمیق صورت نگرفته و اعتماد ایجاد نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد همدان با تأکید بر اینکه برای رستاخیز علمی با نگاه تفکر بسیجی باید اعتماد و خودباوری را به بدنه علمی دانشگاه برگردانیم، یادآور شد: لازمه این کار این است که مسئولین در رأس استان دانشگاه‌ها را در مجامع تصمیم‌ساز خود ببیند و از این خیل عظیم ظرفیت استفاده کند و از این مسیر مشکلات را حل کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه‌های ما باید خود را در جامعه ببینند و به دنبال حل مسأله باشند که اگر اعتماد دو طرفه ایجاد شود حل مسأله شدن دانشگاه ها به شعوری شدن شعار سال کمک می کند که نیاز امروز است.

یداللهی با اشاره به گذشت یک سال از روی کار آمدن و با بیان اینکه نیاز امروز این است که تفکر جهادی و بسیجی به کمک مردم بیاید، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری روی کار آمده است که اذعان دارد و اثبات کرده که سرباز ولایت است و در این مسیر دانشگاهیان ما باید در جهاد تبیین و روشنگری جامعه نسبت به شاخص‌های پیشرفت نسبت به وضعیتی که دولت تحویل گرفته شد اقدامات لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات