خبرهای داغ:
همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان پذیرای ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی هستیم که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به مرحله نهایی راه یافتند.
کد خبر: ۹۴۴۰۲۷۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مسعود ویژه در آئین افتتاحیه مردمی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که در پیاده راه بوعلی با حضور کودکان و نوجوان همدانی به همراه خانواده‌های آنها برگزار شد، اظهار داشت: برای این رویداد بزرگ بین‌المللی از ماه‌های گذشته تلاش زیادی در استان، دبیرخانه و وزارتخانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه شعار این جشنواره با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» است، افزود: این جشنواره بین المللی، تقویت خلاقیت و ایده‌های خلاقانه در کودکان را هدفگذاری کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تقویت مهارت، رشد، آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش از دیگر اهداف بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است و امیدواریم این دوره از جشنواره با مشارکت پرشور کودکان، نوجوانان و خانواده ها، یکی از جشنواره‌های با کیفیت در سال‌های اخیر باشد.

وی ادامه داد: بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در حالی برگزار می‌شود که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا با یک سال وقفه روبرو بود، اما شاهد آثاری باکیفیت در آن خواهیم بود.

ویژه با قرائت پیام محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره پذیرای ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی از جمله ۵ کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق هستیم که در این جشنواره حضور دارند که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

وی ابراز داشت: برای این دوره از جشنواره ۱۰ سالن نمایش در شهر همدان و ۹ سالن در شهرستان‌های استان برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

در ادامه امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از یکم تا ششم تیر ماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات