خبرهای داغ:
معاون قضائی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: پرونده قتل نوجوان ۱۶ ساله در شهرستان کارون با تلاش شورای حل اختلاف و جلب رضایت خانواده مقتول به صلح و سازش ختم شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۲۸۴
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲

علیرضا باوی درباره جزئیات خبر اظهار داشت: در دی ماه سال گذشته دو پسر نوجوان که با هم دوست بودند بر سر اختلاف جزئی با یکدیگر درگیر شده‌اند و یکی از آنان نیز دیگری را با ضربه چاقو مجروح و فرار کرد.

وی افزود: پسر مجروح که 16 سال داشت به بیمارستان منتقل شد و بر اثر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید، جان خود را از دست داد و این اتفاق تلخ و ناگوار باعث ایجاد اختلاف بین 2 طایفه شد.

معاون قضائی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان تاکید کرد: متهم پس از مدتی توسط پلیس دستگیر و پرونده او به دادسرای رسیدگی به جرایم اطفال ارسال شد.

باوی بیان کرد: در این مدت اختلافات بین دو طایفه این 2 نوجوان شدت گرفت که با ورود برخی از اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کارون و همچنین بزرگان و ریش سفیدان منطقه تا حدودی آرامش بین طرفین ایجاد شد.

​​​​​​رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و برای رفع خصومت و اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش فی‌مابین 2 طایفه، پرونده به شورای حل اختلاف کارون ارجاع داده شد و بلافاصله اعضای این شورا با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح در یک کار جهادی و خداپسندانه با تشکیل جلسات متعددی با اولیای دم و بزرگان طایفه مقتول، زمینه را برای جلب رضایت فراهم کردند.
باوی ضمن تقدیر از کار خیرخواهانه اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کارون در حل و فصل این پرونده، اظهار کرد: این افراد در جلسه با حضور بزرگان 2 طایفه و خانواده مقتول توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند و خانواده مقتول با گذشت از خون فرزند خود، زندگی دوباره‌ای به قاتل بخشید و پرونده پس از 6 ماه با صلح و سازش بین این 2 طایفه مختومه شد.

انتهای پیام /331

ارسال نظرات
پر بیننده ها