خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار ابراهیم مهقانی مسئول سازمان بسیج اصناف و دبیرقرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا به مناسبت یک تیر روز اصناف در مصاحبه با خبرگزاری بسیج گلستان عنوان کرد: شش میلیون نفر در کشور در حوزه اصناف مشغول خدمت به مردم هستند
کد خبر: ۹۴۴۰۳۳۸
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سرهنگ پاسدارابراهیم مهقانی مسئول سازمان بسیج اصناف و دبیرقرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا در گفت و گو با این خبرگزاری به مناسبت روز اصناف با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) بازاریان و اصناف را بازوان مقتدر نهضت انقلاب اسلامی می‌دانستند و معتقد بودند که اگر بازاریان نبودند این انقلاب به پیروزی نمی رسید؛ اصناف ۱۶۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نمودند که از این تعداد ۲۳۰ شهید سهم استان گلستان بوده است.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان اظهار داشت: به لحاظ اجتماعی و فرهنگی اثر بخشی این قشر، بسیار مهم و تاریخ ساز است و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو نقش محوری بوده است ؛ یکی اینکه مدیریت در توزیع خرد کالا و خدمات در کشور به عهده این عزیزان بود و دیگری حضور تخصصی محور آنان در جبهه ها بود که بسیاری از خدمات فنی توسط این قشر زحمتکش انجام می شد. یکی از مهمترین کارهای آنان، احداث پل بزرگ بعثت که روی رود اروند رود بود که تمام سطوح این پل توسط اصناف انجام شد.

مهقانی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر خود با فعالان اقتصادی با اشاره به خطای محاسباتی دشمنان ایران اسلامی فرمودند " گمان دشمنان همواره این بوده که جمهوری اسلامی تا شش ماه دیگر سقوط خواهد کرد اما اکنون بیش از 80 تا شش ماه گذشته و جمهوری اسلامی هنوز در حرکت است "  لذا سنگر تولید و اقتصاد کشور پا بر جا و زنده است و افسران این جنگ اقتصادی کار آفرینان و مدیران شایسته اقتصادی هستند.

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا عنوان کرد: شکل گیری قراگاه 17 ربیع طی دو سال گذشته جزو مهمترین رویداد های اقتصادی استان با تدبیر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود  تا پایه گذار شکل گیری قرارگاه شهید امانی به دستور معاون اول رییس جمهور در سطح کشور و همه دستگاه های اجرایی شود .

وی تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای مابین سردار سلیمانی ؛ رئیس سازمان بسیج و دکتر مخبر ؛ معاون اول رییس جمهور شکل گرفت ، این قرارگاه به یک قرار گاه کشوری تبدیل شد و قرارگاه شهید امانی در سطح استان ها با ریاست استاندار و جانشینی سردارفرماندهی سپاه در استان راه اندازی گردید.

این مقام مسئول ادامه داد: ما برای ناظران بسیجی دوره توانمندسازی برگزار کردیم و کارت کمیسیون بازرسی سازمان صمت را در اختیار آنان قرار دادیم و حدود ۸ ماه است که بصورت منسجم در بازار و در عرصه های مختلف حضور دارند و۱۵۲۰۰ نفر ساعت در استان بازرسی انجام دادند، انبارهای ذخیره کالای اساسی را مورد ارزیابی قرار دادند و در تیم های دو نفره در بازار خرد و کلان مشغول فعالیت هستند.

سرهنگ مهقانی اظهار داشت: در حوزه رفع موانع تولید بیش از ۷۵ مرکز و کارخانه تولیدی که با سفره مردم سر و کار دارند را بازبینی کردیم موانع آنها را رفع کردیم و امسال هم فعالیت های مستمری را در این زمینه خواهیم داشت.

وی اذعان داشت: کشتارگاه‌ها مرغ در استان نقش بسیار مهمی در اقتصاد استان دارند و بزرگترین تامین کننده مرغ پایتخت و۵ استان دیگر می‌باشند،اگر این کشتارگاه‌ها با غفلت مواجه می شدند چه اتفاقی می‌افتاد؟ ما در روز ۴۰۰تن مرغ به تهران تزریق می‌کنیم.

دبیر قرار گاه ۱۷ ربیع استان گفت: ما دو کارخانه تولید روغن فعال و ۴ کارخانه روغن کشی در استان داریم که ناظران ما فعالیت این کارخانجات را مورد رصد قرار می‌دهند و سعی کردیم فروشگاه‌های زنجیره ای، از کالاهای اساسی خالی نماند.

مسئول بسیج اصناف استان افزود: امروز سازمان بسیج اصناف چند کار بزرگ انجام میدهد و تمام اینها با تدابیر فرمانده سپاه استان شکل گرفته است که از جمله آنها می توان به : عضو رسمی کارگروه اقدام که ویژه بازرسی از سطوح مختلف اقتصادی است، عضو رسمی کارگروه آرد و نان استان، عضو رسمی کمیسیون نظارت بر فعالان اقتصادی، عضو قرارگاه امنیت غذایی که نقش راهبردی دارد، اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها