زنجان _ رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه تعداد مجازات های جایگزین حبس از 30 درصد به 31 درصد ارتقاء یافته است، گفت:در دوران شیوع ویروس کرونا از محل مجازات‌های جایگزین حبس 6 میلیارد تومان خدمت ارائه شده است.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۱۶
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست خبری با اصحاب رسانه همزمان با هفته قوه قضائیه، اظهار داشت:به مناسبت هفته قوه قضائیه برنامه های مختلفی پيش بيني شده است که حضور در مزار شهدا و بیعت با شهدا اولین برنامه صورت گرفته است. 

 

ارائه ۶ میلیارد تومان خدمت از محل مجازات جایگزین حبس در استان زنجان

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های پیش بینی شده در راستای هفته قوه قضائیه، عنوان کرد:دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، حضور در مصلی و نماز جماعت، نشست خبری با خبرنگاران از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد. 

 

 

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه استان زنجان، استانی صلح جو و آرامی است، تصریح کرد:به همین دلیل کیفیت رسیدگی به پرونده در وضعیت مطلوبی است که در کشور افزایش ورودی پرونده ها 6 درصد و استان زنجان 3 درصد است واستان زنجان رتبه 7 کشوری را در این خصوص از آن خود کرده است . 

 

 

 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:ورودی یکتا از سال 1398 تا سال 1399 کاهش 6 درصدی و در سال 1400 کاهش 2 درصدی داشته است. 

 

 

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در سال 1400 عملکرد پرونده های مختومه با شورا 3 دهم درصدی بوده، بیان داشت:عملکرد پرونده های بدون شورا در سال گذشته افزایش 3 درصدی داشته است. 

 

 

 

این مسئول با اشاره به  زمان رسیدگی به پرونده ها، گفت:زمان رسیدگی به پرونده از سال 1398 تا سال 1400 از 101 روز به 82 کاهش یافته است که با همکاری و تلاش همکاران قوه قضائیه اکنون رتبه پنجم کشوری را استان زنجان دارد که میانگین کشوری 95 روز می باشد. 

 

 

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی  با اشاره به اینکه تعداد مجازات های جایگزین حبس از 30 درصد به 31 درصد ارتقاء یافته است، تصریح کرد:با تصویب قانون مجازات های جایگزین حبس با توجه به نوع و ارتکاب جرم مجازات های جایگزین حبس بهترین روش برای مجازات افراد با محکومیت های مختلف است که استان زنجان در سال 1398، 3133 مورد و در سال گذشته 3523 مورد افزایش داشته است. 

 

 

 

وي در ادامه خاطرنشان کرد:طی دو سال گذشته در دوران شیوع ویروس کرونا از محل مجازات های جایگزین حبس 6 میلیارد تومان در راستای احداث و مرمت مدارس، تجهیز مدارس و…… خدمت ارائه شده است. 

 

 

 

 

این مسئول با اشاره به 10 اتهام وارده اول استان زنجان در سال 1400، گفت: توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر،تهدید، ایراد صدمه بدنی غیر عمد، تخریب، افترا، کلاهبرداری، رانندگی بدون پروانه رسمی و نگهداری مواد مخدر از جمله اتهامات وارده در استان هستند. 

 

 

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه برای تسریع در مشکلات و امور مراجعین قضایی سامانه های متعددی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد:از جمله سامانه های مورد استفاده سامانه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه است که در سال گذشته 31 هزار مراجعه کننده از طریق این سامانه گواهی عدم سوء پیشینه خود را از آن دریافت کرده اند. 

 

 

 

این مسئول با اشاره به سامانه احراز هویت برخط ثنا، گفت:تعداد ثبت نام کنندگان در این سامانه از سال 1397 تا کنون قريب به 42 هزار نفر است. 

 

 

 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:سامانه خود کاربری که سامانه نوبت دهی به اشخاص حقیقی است استان زنجان جز استان های برتر به جهت بهره برداری از این سامانه می باشد. 

 

 

 

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان رتبه اول صلح و سازش در کشور با 57 درصد سازش را دارد،تاکید کرد:از سال 1398 تا سال 1400، 28 درصد رشد  و در سال گذشته 57 مورد صلح و سازش قصاص (قتل) و 3 مورد هم در سه ماهه اول سال بوده است. 

 

 

 

وی با اشاره به دیدار های مردمی و نخبگان در مساجد استان در ماه مبارک رمضان، گفت:حضور در 212 مسجد در سطح استان و همچنین 2005 مورد دیدار رو در رو با مردم در این ایام صورت گرفته است. 

 

 

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد:جشن گلریزان در سال 97، 800 میلیون و در سال گذشته 9 میلیارد و در سه ماهه اول سال جاری 7 میلیارد بوده که نشان دهنده 246 درصد رشد طی این چند سال اخیر می باشد . 

 

 

 

این مسئول در ادامه تاکید کرد: به همت ستاد دیه استان آزادی محکومین 226 نفر با بیش از 92 میلیارد ریال بدهی در سال 1400، آزادی تعداد 201 نفر با 37 میلیارد ریال بدهی در سال 1399 ، آزادی تعداد 178 نفر با قریب 37 میلیارد ریال بدهی در سال 1398 صورت گرفته است. 

 

 

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در راستای مبارزه با فساد هیچ مرزی نداریم و با جدیت با آن برخورد می کنیم،گفت:در حال حاضر مجموع ارزش تقریبی پرونده ها بالغ بر 110 میلیارد تومان است که در حال پیگیری و رسیدگی می باشد. 

 

 

 بهروز عباسی، دادستان مرکز استان زنجان در ادامه تصریح کرد:تا کنون 95 درصد اراضی ملی و دولتی استان زنجان صاحب سند رسمی شده اند. 

 

 

 

وی با بیان اینکه پسماند های شرکت سرب و روی استان زنجان ارزش چند میلیونی دارند، تاکید کرد:طبق پیگیری های صورت گرفته امیدوارم با فروش پسماندهای این شرکت ها مبلغ قابل توجهی عاید استان شود تا در راستای پیشرفت استان از آن بهرمند شویم. 

 

 

 

عباسی با بیان اینکه از فروش 1 درصد معادن استان 11 میلیارد تومان عاید استان شده است، عنوان کرد:این مبلغ صرف ساخت جاده، مدارس و….. خواهد شد . 

 

 

 

وی با اشاره به تحقق شعار سال، گفت:در این راستا جلساتی با شرکت دانش بنیان برگزار شد و مطالباتی از قبیل فقدان زمین، بیمه و مالیات داشتند که به مناسبت هفته قوه قضائیه از شرکت های دانش بنیان بازدید صورت گرفت و مقرر شد 15 هکتار زمین در اختیار این عزیزان قرار داده شود. 

 

 

 

 

دادستان مرکز استان زنجان امنیت و آرامش مردم خط قرمز ما بوده و خاطیان برخورد جدی، سریع و سخت خواهیم داشت، تصریح کرد:هدف ما حفظ این امنیت و آرامش است که خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و در سال 1400 با کاهش رشد سرقت نسبت به سال‌های گذشته بودیم. 

 

 

 

این مسئول با اشاره به فضای مجازی، گفت:با افرادی که در فضای مجازی موجب تشویق اذهان عمومی، تخریب و ناامیدی در جامعه شوند آن ها را رصد و برخورد می کنیم. 

 

 

 

 

عباسی با بیان اینکه ما نگاه حمایتی به اقدامات اصلاحی دولت داریم، بیان داشت:در امنیت اقتصادی و کنترل بازار متولیان مشخص هستند و وظیفه ما حمایت از آن ها است. 

 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه هیچ گونه ترک فعل و اهمال مسئولین را نمی پذیریم ، گفت:در این راستا 7 پرونده تشکیل شده است که بعد از کیفرخواست از مسئولیت خود معلق می شود. 

 

 

 

 

وی در پایان با اشاره به سامانه‌ای تحت عنوان مرکز ارتباط مردمی 129، خاطرنشان کرد:هدف قوه قضاییه با راه اندازی  سامانه 129 ایجاد شرایط مطلوب برای ارتباط مستقیم مردم با  مشاوران بوده است.

 

 

ارسال نظرات