با فرمان فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق در محیط‌های نظامی با همکاری سپاه، وزارت نیرو و وزارت کشور در سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۵۰۱
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق با همکاری سپاه، وزارت نیرو و وزارت کشور از امروز با رمز «یا علی بن موسی‌الرضا(ع)» به‌صورت ارتباط تصویری آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

بر پایه اعلام سپاه، این رزمایش با هدف عملی کردن سخن رهبر انقلاب اسلامی برای صرفه‌جویی است که در تمامی پادگان‌ها، ستادها، سپاه‌های استانی و شهرستانی، بسیج‌ها و تمامی محیط‌های نظامی و فرهنگی سپاه اجرا می‌شود تا در بازه اوج مصرف آب و برق یعنی تابستان به پایدار ماندن ذخایر و تولید کمک کند.

سپاه امیدوار است اجرای این رزمایش افزون بر محیط‌های نظامی، با فرهنگ‌سازی، در محیط‌های خانگی پاسداران و بسیجیان هم اجرا شود تا با ۳۰ درصد صرفه‌جوییِ بیشتر موجب امنیت انرژی در کشور شود.

استاندار بوشهر در این نشست که در بوشهر در مقر فرماندهی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر برگزار شد، گفت: از مهمترین برنامه‌های کشور، افزایش توان تولید در کنار صرفه‌جویی است که انجام این رزمایش گام مهمی در پیاده‌سازی این برنامه دارد.

احمد محمدی‌زاده افزود: استان بوشهر یک استان با مکان‌های نظامی فراوان است که انجام این رزمایش در تمامی محیط‌های نظامی موجب کاهش مصرف و صرفه‌جویی آب و برق می‌شود.

او همچنین در این نشست که فرماندهان نظامی استان حضور داشتند، سپاه امام صادق(ع) استان را که پارسال تجربه انجام این رزمایش را داشته، مأمور رصد مصرف انرژی تمامی نیروهای مسلح استان کرد.

استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌های مازاد خوبی در حوزه آب و برق در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها وجود دارد که باید از آن برای مردم استان بوشهر بهره برد.

محمدی‌زاده افزود: ۲۰۰ مگاوات برق مازاد از صنایع جنوب استان می‌تواند وارد شبکه سراسری کشور شود؛ اکنون ۴۰ مگاوات آن وارد شده و مدیرعامل برق استان پیگیری کند تا مابقی آن نیز وارد شبکه شود، زیرا همه زیرساخت‌های آن فراهم است.

او اضافه کرد: همچنین پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های استان ۳۵ هزار مترمکعب آب مازاد دارند که باید آب و فاضلاب استان پیگیر دریافت این آب باشد؛ تا هم کمبود آب برطرف شود و هم برای همیشه از آن استفاده شود.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

ارسال نظرات