رئیس ميراث فرهنگی شهرستان زرند بیان کرد: با تلاش و کوشش خانواده شهید زادخوش، خانه حاجیه زهرا اسدی (چریک پیر شهر خانوک) برای گردشگری انقلابی و مقاومت مهیا خواهد شد
کد خبر: ۹۴۴۰۶۷۰
|
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :محمد اسلامی رئیس ميراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان زرند گفت:خانه مادر این شهید که خود از چهره‌های مطرح در حوزه‌ی مقاومت و جهاد بود و همواره مورد احترام خاص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داشت تبدیل به یکی از ارزشمندترین بناهای کشور در حوزه گردشگری انقلاب و مقاومت خواهد شد.

وی با قدردانی از نگاه ویژه خانواده شهید محمدجواد زادخوش افزود: خانه مادر این شهید که خود از چهره‌های مطرح در حوزه‌ی مقاومت و جهاد بود و همواره مورد احترام خاص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داشت تبدیل به یکی از ارزشمندترین بناهای کشور در حوزه گردشگری انقلاب و مقاومت خواهد شد.

محمد اسلامی یادآور شد: این‌ اقدام موثر خانواد انقلابی می‌تواند الگویی برای علاقه‌مندان به گردشگری  شود زیرا علاوه‌ بر این‌که فرزندان این بانوی فداکار در راه تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی حضوری موثر داشته‌اند و با تقدیم چندین شهید، جانباز و آزاده محبوبیتی خاص در بین تمام شهروندان شهرستان زرند و حتی استان کرمان دارند وبه دلیل حضور مکرر سردار مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی در این خانه، قطعا می‌تواند به مقصدی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی که رهروان مکتب مقاومت هستند تبدیل شود.

رئیس ميراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی زرند از پیگیری‌های شورای اسلامی شهر خانوک و نیزمهندس اسدی شهردار سابق این شهر تشکر کرد و گفت: امیدواریم با حضور شهردار جدید خانوک، بحث تبدیل شدن شهر خانوک به عنوان اولین شهر گردشگری مقاومت در سطح کشور، با شدت و حدت پیگیری شود.

گفتنی است، حاجیه زهرا اسدی، مادر شهید محمدجواد، جانباز علی و آزاده سلمان زادخوش مادربزرگ شهیدان جابر و مهدی مهدوی و همچنین مادر همسر شهید محمد اسدی است که در دوران دفاع مقدس اقدامات ارزشمندی برای کمک به رزمندگان انجام داد و از سوی سردار سلیمانی ملقب به چریک پیر شد.

مرحومه «حاجیه زهرا اسدی» معروف به «چریک پیر» یکی از شیرزنان استان کرمان و شهر خانوک زرند است که در طول جنگ تحمیلی در پشت جبهه‌ها کارهای بزرگی انجام داده است و در طول این سال‌ها یار و یاور رزمندگان بوده است.

راهی که دختران این شیرزن و زنان ولایتمدار خانوکی ادامه دادند و طی سال‌های گذشته، گردان زنان خانوک در ایام اربعین به کربلا اعزام شد و نان زائران امام حسین (علیه السلام ) را تامین می‌کردند، همچنین این شیرزنان در سیل سال گذشته نیز با پخت نان به یاری سیل زدگان شتافتند.

 

روابط عمومی ميراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی زرند

ارسال نظرات