خبرهای داغ:
رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی:

پتروشیمی‌ها در تقویت زیرساخت‌های پیاده روی اربعین در مرز شلمچه مشارکت می‌کنند

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: امسال نیز مجتمع‌های پتروشیمی در قالب مسئولیت اجتماعی خود، تقویت زیرساخت‌های پیاده روی اربعین حسینی در مرز شلمچه را در دستور کار قرار داده‌اند.
کد خبر: ۹۴۴۰۷۰۲
|
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

پیام برزگر روز پنجشنبه در نودوچهارمین نشست شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین حرکتی بزرگ در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است و در همین راستا زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین امام حسین(ع) امری مقدس و ضروری است.

وی ادامه‌داد: به‌همین منظور مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی، تسهیل در امر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را با جدیت در دستور کار قرار داده‌اند.

مدیرعامل سازمان منظقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خاطرنشان‌کرد: همچنین در قالب برنامه‌ ریزی بلند مدت، ایجاد مجتمع رفاهی و خدماتی زائرین در موقعیت قمر بنی هاشم (ع) مرز شلمچه و ایجاد زیرساخت های رفاهی در محل موکب حضرت علی اکبر (ع) (مربوط به کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی) هدفگذاری شده است.

وی تاکید کرد: تسریع در ایجاد مجتمع و بهبود زیرساخت های مربوط به موکب حصرت علی اکبر(ع) ویژه زائران، علاوه بر اینکه جز مصوبات شورای راهبردی است، از موضوعات مورد تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پترویشیمی محسوب می‌شود.

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت انجام پشتیبانی لجستیکی از زائران اربعین حسینی(جابجایی زائران) تاکیدکرد و گفت: بهبود خدمات رسانی به زائران باید همواره مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح‌کرد: با همکاری بین بخشی که با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان صورت می‌گیرد، بخشی از امکانات مجتمع‌های پتروشیمی در ارائه خدمات به زائران اختصاص می‌یابد.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر نیز در این نشست به پیش بینی افزایش زائران اربعین حسینی امسال نسبت به سال‌های گذشته اشاره‌کرد و گفت: با توجه به تعویق مراسم پیاده‌روی اربعین در ۲ سال اخیر، قطعا امسال استان خوزستان شاهد پذیرش تعداد قابل توجهی از زائران حسینی(ع) خواهد بود.

فریدون بندری با تاکید بر اینکه موقعیت قمر بنی هاشم (ع) شهرستان بندر ماهشهر در مسیر بخش قابل توجهی از زائران اربعین حسینی است گفت: از شرکت‌های پتروشیمی خواسته می‌شود تا در تامین نیازهای زیرساختی این محدوده از مسیر زائران همچون گذشته مشارکت مطلوبی داشته باشند.

بر اساس این‌گزارش، برای تامین بخشی از نیازهای زیرساختی مرزهای دوگانه خوزستان در کنار دستگاه های دولتی در مرزهای شلمچه، استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شهرداری منطقه یک تهران و در مرز چذابه استان‌های اصفهان، منطقه سه شهرداری تهران، خراستان رضوی به عنوان استان‌های معین خوزستان فعالیت می کنند.

هفته گذشته سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به دیدار خود با وزیر فرهنگ و گردشگری عراق اشاره‌کرد و گفت: از هفته آینده روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ زائر می‌توانند به عراق سفر کنند که این تعداد به مرور افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار