معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خبر داد:

دادگستری گیلان مانع تعطیلی ۳۰۰ کارخانه گیلان

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی در حوزه اقتصاد مقاومتی از تعطیلی بیش از سیصد کارخانه‌های کوچک و بزرگ جلوگیری بعمل آورد.
کد خبر: ۹۴۴۰۷۱۴
|
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جان احمد آقایی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلای این شهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و نام شهدای قوه قضاییه و شهدای هفتم تیر ۱۳۶۰ اظهار کرد: شهادت آیت‌الله بهشتی بیانگر حقانیت و مظلومیت نظام اندیشمند اسلامی و مطلع چهره پلید گروه انسان‌کشی است که دست به این اقدام زده که جادارد برای نسل جدید این پرونده را بازخوانی و بازگشایی کرده و نعمت امنیت را تبیین کرد. 

وی با بیان اینکه وارث گران‌بهای نعمت امنیت اجتماعی که با خون عزیزان به دست آمده هستیم و فرایند این نعمت را باید به نسل بعدی منتقل کرد، گفت: شهید بهشتی از چهره‌های درخشان نظام و از نظریه پردازان ساختار نظام حاکمیتی ما بود و امام خمینی(ره) فرمودند «شهید بهشتی یک ملت بوده است.»

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تاکید براینکه شهید بهشتی اسوه اخلاق و عمل و اسطوره خشوع بود که بر مدار پیشرفت و پیشگیری برنامه‌ریزی می‌کرد، افزود: شهید بهشتی عالمی بصیر، ژرف‌اندیش و فاضلی اندیشمند و آینده‌نگر بود و از این حیث موجب طمع‌ورزی دشمنان کوردل شد. 

آقایی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب در تدوین قانون اساسی نقش موثری داشت، تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامات شهید بهشتی که نظام ما را بیمه کرد اعلام بی‌کفایتی بنی صدر رئیس جمهور وقت بود که با هوشیاری این عالم بصیر شناسایی و در فرآیند قانونی‌ عدم کفایت او بیان شد. 

وی با بیان اینکه معمار کبیر دستگاه قضا در سال ۶۰ همراه با ۷۲ تن از یاران انقلاب به شهادت رسیدند، افزود: قوه قضاییه در کنار دو قوه دیگر دارای شرح وظایفی است که بیش از ۱۹ اصل از بایدها و نباید‌ها برای دستگاه قضایی بیان شده است. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه رسالت قوه قضاییه تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی و قضایی است، گفت: دستگاه قضایی مظهر عدالت بوده و امنیت پایداری که در جامعه حاکم است حاصل تلاش فرزندان ملت به کمک سایر دستگاه‌های نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی است. 

آقایی با بیان اینکه در جامعه‌ای که عدالت حاکم باشد، منجر به تعادل و نظم اجتماعی در جامعه شده و جلوی آسیب‌ها گرفته می‌شود، تصریح کرد: هدف از رسالت پیامبران، هدایت بشری و تعادل نظم اجتماعی است چرا که این بستر می‌تواند بستر عدالت در اجتماع باشد. 

وی با اذعان به اینکه شاکله دستگاه قضایی براساس عدالت هست و معیار عدالت نیز علم و حلم امیرالمومنین علیه‌السلام است، بیان کرد: قضاوت یک منصب الهی است و مبنای قضاوت هم در آیات و روایات بر مبنای حق است نه هوی و هوس لذا خداوند در قرآن مبنای قضاوت را حق و عدل دانستند. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه رسالت دستگاه قضایی اجرای عدالت است، تصریح کرد: تلاش بر این است که در هفته قضایی، قانون‌مندی، حقوق شهروندی و دیگر رسالت دستگاه قضایی تبیین شود و در سال گذشته ۵۲۶ هزار پرونده بررسی و بیش از پنجاه هزار نفر در ملاقات مردمی خدمات گرفتند و این مراجعات مردم به دستگاه قضایی را به فال نیک می‌گیریم چرا که حسن اعتماد بین مردم را ایجاد کرده و نشان از شعور و درک بالای شهروندان است. 

آقایی با بیان اینکه دستگاه قضایی در حوزه اقتصاد مقاومتی از تعطیلی بیش از سیصد کارخانه‌های کوچک و بزرگ جلوگیری بعمل آورد، گفت: هزار و ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی زمینی و آبی از تصرفات نجات داده و در بحث تغییر کاربری نیز با جدیت ورود کرده و صنایع نساجی از جمله پوشش و ابریشم راه افتاد. 

آقایی با اشاره به خشکسالی وکم‌آبی در استان بیان کرد: با توجه به اینکه امروز با کمبود آب مواجهیم اگر دستگاه قضا نبود وضعیت آب‌بندان‌ها وضعیت امروز را نداشت چرا که در گذشته برخی از شهرهای دیگر آمده بودند و در اختیار گرفته تا تغییر کاربری کنند. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه گروهی از صاحبان زر و زور وارد استان شدند و اراضی گیلان مرتع و سواحل را تصرف کردند در نتیجه خود را مکلف به مقابله دانستیم، تصریح کرد: ما خود را صیانت دار و امانت گذشتگان هستیم فرزندان ملت در سنگر عرصه عدالت، تلاش دارند و اگرچه همکاران قضایی نیز از تنگ دستی معیشتی مردم مستثنی نیستنداما قاطعانه خود را کنار مردم میدانند و از حقوق آنان دفاع می‌کنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار