خبرهای داغ:
نشست اعضای فراکسیون زنان وخانواده مجلس شورای اسلامی متشکل از سرکار خانم دکتر سارا فلاحی نماینده مردم ایلام و سخنگوی فراکسیون، خانم دکتر فاطمه قاسم پور، نماینده تهران و رییس فراکسیون، خانم فاطمه رحمانی نماینده مشهد و عضو فراکسیون، خانم دکتر زهرا شیخی مبارکه نماینده اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و خانم دکتر شیوا قاسمی پور نماینده مریوان و سروآباد عضو فراکسیون با امام جمعه شهر ایلام
کد خبر: ۹۴۴۰۸۰۱
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج،ایلام- در این دیدار آقای مهندس مهدی خالقی مدیر کل امور مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، خانم الیاس‌پوریان مشاور امور بانوان استانداری ایلام، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمینن(ع) استان ایلام و جمعی از مدیر کل ادارت و برخی از اصحاب رسانه در دفتر امام جمعه شهر ایلام حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه سارا فلاحی نماینده مجلس شورای اسلامی استان ایلام با اشاره به آسیب های حوزه زنان اظهار داشت: آسیب های که در این حوزه وجود دارد را می توان با همفکری و وحدت رویه به فرصت تبدیل کرد و در همین راستا برای مدیریت بخشی از این مشکلات، فراکسیون زنان در مجلس سفرهای میدانی خود را به استان ها آغاز نموده و اکنون در استان ایلام حضور یافتند.

فلاحی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، ابراز کرد: یکی از برنامه های ما در این حوزه شرکت های دانش بنیان است که خوشبختانه در این حوزه بخشی از شرکت ها توسط هیات مدیران و مدیرعامل های خانم مدیریت می شود و با بررسی های صورت گرفته این شرکت ها در شرایط خوبی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که زنان در تمام دنیا با آن مواجه هستند بحث سرطان برست است، افزود: این بیماری شایع بین زنان جهان و استان ایلام است که در این راستا الحمدالله نیز کارهای خوبی انجام شده که مرکز درمان این نوع سرطان و مرکز درمان ناباروری در این استان در حال ایجاد است.

در ادامه جلسه فاطمه قاسم پور نماینده تهران و رییس فراکسیون اظهار کرد: مسئله زنان از مسائل درجه یک کشور است و مقام معظم رهبری می فرمایند زنان برای حل مسائل زنان تلاش کنند .

قاسم پور عنوان کرد: درحوزه سلامت و مسائل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مسائل مهمی است که پیگیری شده و پیگیری خواهد شد و مسئله دیگری که در مجلس شواری اسلامی مد نظر قرار گرفت و قانونی هم تصویب شد مسئله جوانی جمعیت می باشد که نوعا نیازمند تسهیل گری برای ایجاد مراکز ناباروری و مسائل بانوان در این استان می باشد .

قاسم پور خطاب به نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان افزود: با توجه به جایگاه نماینده ولی فقیه در استان انتظار می رود از ظرفیت زنان توانمند و نخبه استان و زنانی که در بستر انقلاب با توجه به رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی و الگوی سوم تربیت شده اند در بحث مدیریتی و در بحث کنشگری اجتماعی از این ظرفیت ها جهت حل مسائل استان و حتی در سطح کشور توجه ویژه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اوج شکوفایی این ظرفیت های استان می توان به نماینده‌ای خانم این استان در مجلس اشاره کرد که نشان دهنده وجود بانوان توانمند دراین استان می باشد واین جایگاه نماینده ولی فقیه در استان می تواند به شکوفا شدن توانمندی آنها کمک کند، که این موضوع به حل مسائل استان هم کمک خواهد کرد.
در ادامه جلسه حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی اظهار کرد: قبل از انقلاب محدودیت های زیادی از لحاظ فرهنگی و منطقه ای برای بانوان استان وجود داشت اما به برکت انقلاب اسلامی امروزه زنان نخبه و تحصلیکرده زیادی داریم که یک نمونه سارا فلاحی نماینده مجلس شواری اسلامی است که نمونه بارز از این زنان موفق بعد از انقلاب است

نماینده ولی فقیه بیان کرد : طبیعا در این رویش ها و ظرفیت ها باز چالش‌های پیش روی جامعه بانوان استان ایلام وجود دارد و آن هم عدم تناسب توانمندی و استفاده از ظرفیت مناسب با تحصیل آنهاست.

وی ادامه داد: استان ایلام در راستای کاربردی کردن دانش بنیانها متاسفانه در ته جدول می باشد و برای استفاده از این ظرفیت ها و شکوفا شدن نیازمند فعالیت و تصمیم سازی فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در این راستا می باشد..
امام جمعه ایلام افزود: با توجه به اینکه در استان ایلام در خودکشی و دگر کشی و طلاق آمار بالای دارد نیاز است که فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، استان ایلام را مورد توجه و حمایت بیشتری قرار دهند.

وی افزود: در راستای فرزندآوری و جوانی جمعیت، نیازمند در نظر گرفتن ارائه خدماتی برای کودک( مانند شیرخشک رایگان، پوشاک ارزان) است که زوج‌های جوان که تمایل به فرزندآوری دارند برای هزینه های کودک دغدغه کمتری داشته باشند.
 
 
ارسال نظرات