خبرهای داغ:
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:
نخعی گفت: در حال حاضر مجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود مشابه تعداد دیگری از مرز‌های کشور توسط گمرک جمهوری اسلامی صادر شده است که می تواند کمک زیادی به رونق بیشتر مرز ماهیرود وا قتصاد منطقه و استان کند.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۰۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مصطفی نخعی نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مجدد درب صادراتی مرز ماهیرود اظهار داشت: مرز ماهیرود یک فرصت بسیار خوب اقتصادی برای خراسان جنوبی و کل کشور است بخش زیادی از مراودات ما با کشور افغانستان از طریق این مرز انجام میشود.

وی افزود: متأسفانه از اواخر سال گذشته و با توجه به برخی محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده از طرف افغانستان که در سال جاری تشدید شد، مبادلات تجاری در مرز ماهیرود به شدت کاهش یافت که از همان ابتدا پیگیری‌های زیادی برای بازگشایی مرز در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در چند روز گذشته شاهد بازگشایی دوباره درب صادراتی منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود ورنق در مرز بودیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم درمرز ماهیرود انجام شده است افزود: خوشبختانه این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

نخعی افزود: یکی از اقدامات مهمی که برای ایجاد دسترسی بهتر به مرز ماهیرود تاکنون انجام شده است جاده دسترسی از سربیشه به درح و ماهیرود بود که تلاش زیادی برای دوبانده سازی ان انجام شده است؛ و تمام این مسیر حدود ۱۳۰ کیلومتری تعیین تکلیف شده است و پیمانکاران در حال کار اند.


نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی شاهد افتتاح رسمی ایکس ری در مرز ماهیرود خواهیم بود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

نخعی افزود: بسیاری از زیرساخت‌های دیگر مانند آب، برق، فیبرنوری وجود دارد و برخی دیگر از زیرساخت‌ها درحال شکل گیری است یا انجام شده یا در حال انجام است.

وی مطرح کرد یکی از مواردی که به توسعه بیشتر مرز ماهیرود کم می کند اجازه ترانزیت از مرز بود که پیگیری‌های زیادی انجام دادیم برای اینکه اجازه ترانزیت یا عبور کالای خارجی از مرز ماهیرود صادر کنند که خوشبختانه بعد از پیگیری‌های زیاد این مجوز صادر شد و در حال حاضرمجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود مشابه تعداد دیگری از مرز‌های کشور توسط گمرک جمهوری اسلامی صادر شده است که میتواند کمک زیادی به رونق بیشتر مرز ماهیرود واقتصاد منطقه واستان بکند.

نخعی افزود: از همه افرادی که تلاش کردند تا درب صادراتی منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود دوباره بازگشایی شود وشاهد رونق دوباره صادرات در مرز باشیم از استاندار خراسان جنوبی، رئیس گل گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی ودیگر عیزانی که در ارتباط با تحقق این امر یاری کردند قدردانی میکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها