خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون خبر داد:

آغاز رزمایشِ سراسری صرفه جویی مصرف آب و برق درکازرون /تعهد و تخصص دو شاخصه مهم برای خدمت به جامعه

برگزاری جلسه آموزشی توجیهی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و تحلیلِ موشکافانه‌ی مصرف برق سازمان‌ها در کازرون برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۰۸
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون اظهار داشت: همزمان با آغازِ رزمایشِ سراسری صرفه جویی در مصرف برق و آب ادارات، جلسه آموزشی توجیهی فرماندهان پایگاه های بسیج ادارات و پایش و تحلیل مصرف برق سازمان ها با حضور روسا و نمایندگان ادارات، بانک‌ها و‌ دانشگاه های شهرستان در سالن جلسات سپاه کازرون برگزار شد.

در این همایش، فرمانده سپاه کازرون با گرامی داشت یادو خاطره شهدا و خصوصا شهید چمران اضافه داشت: امروز تعهد و تخصص دو اولیوت مهم برای خدمت به جامعه می باشد و بهترین الگوه برای مسئولان شهدا و شهیدانی همچون شهید چمران که الگوه و اسوه برای دنیا می باشد.

غلامرضا توکل، فرمانده سپاه کازرون با گرامی داشت هفته قوه قضائیه و یادو خاطره شهید بهشتی و72نفر از یارانش گفت: رزمایش صرفه جویی در مصرف آب و برق در راستای بکارگیری تعالیم و آموزه های دینی و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در امر جدیت در ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی در ادارات برگزار شده است.

فرمانده سپاه کازرون اظهار داشت: در راستای حفظ آرامش و آسایش شهروندان و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته و مدیریت بار، مجموعه سپاه و بسیج ادارات در کنار عوامل ادارات برق و آب هستند تا با پایش مصرف ادارات و آموزش ها و در صورت لزوم، تذکرها، شاهد کاهش مصرف انرژی ادارات باشیم.

خلیل حسام الدینی، فرمانده حوزه بسیج ادارات و اصناف شهرستان کازرون در این نشست با اشاره به ضرورت الگو بودن ادارات در امر صرفه جویی و مصرف بهینه گفت: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح گام مهمی در تأمین آب و برق پایدار و گذر موفق از تابستان پیشرو خواهد بود و با برنامه ریزی صورت گرفته، فرماندهان پایگاه های بسیج ادارات و اعضای پایگاه بسیج به طور مداوم دستورالعمل های مدیریت مصرف را در ادارات خود اجرا خواهند نمود.

در ادامه حمید فیاض، مدیر توزیع برق شهرستان کازرون با اشاره به تلاش دولت در راستای عدم اعمال خاموشی های ناشی از مدیریت اضطراری بار به مشترکین در سال جاری، ضرورت همکاری ادارات در صرفه جویی و کاهش مصرف برق خود تصریح کرد: براساس بخشنامه اخیر هیات وزیران، تمامی مشترکان اداری موظف شده اند در ساعات اداری به میزان حداقل30 درصد مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان 60 درصد، مصرف خود را کاهش داده تا ضمن برخورداری از تخفیف ویژه هزینه برق، شاهد عدم اعمال خاموشی و قطعی برق اداره و حفظ آسایش دیگر مشترکان برق باشیم.

حمید فیاض با تحلیل مصرف و نمایش نتایج پایش اولیه مصرف برق ادارات شهرستان به صورت جداگانه و بیان راهکارهای مدیریت مصرف برق افزود: در این رزمایش همه موارد مرتبط با ادارات بر اساس مصوبه هیئت وزیران و همچنین اقدام‌های صرفه‌جویی مؤثر از جمله روشن‌کردن مولدهای برق اضطراری خودتامین، خاموش‌کردن وسایل سرمایشی هم‌زمان با ساعت پایان کار اداری، استفاده از نور طبیعی برای روشنایی، خاموش‌کردن روشنایی و تجهیزات برقی بعد از ساعت کاری، اجرا و پایش شده و به‌صورت روزانه مصارف برق ادارات به‌صورت میدانی بررسی خواهد شد.

مدیر برق کازرون در پایان اظهار داشت: خاموش کردن وسایل برقی اداری در صورت عدم استفاده و لامپ ها پس از اتمام کار، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن درب و پنجره ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، توجه به دمای آسایش و تنظیم درجه کولر برروی 24 تا 26 درجه، استفاده از دورکند کولر آبی، بهره مندی از چراغ‌های فوق کم مصرف LED و SMD عوامل موثری در كاهش مصرف برق مشترکان اداری خواهد بود.

به گزارش بسیج، اجرای موفقیت‌آمیز این رزمایش، گام مهمی در تأمین برق و آب پایدار و گذر موفق از تابستان پیش رو خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها